Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]
Την είσοδό της στη ρωσική αγορά πραγματοποίησε μέσα στον Σεπτέμβριο η Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης, η οποία σχεδιάζει την αναπτυξιακή της πορεία σε δύο μέτωπα, αφενός διευρύνοντας τους εξαγωγικούς τους ορίζοντες και αφετέρου πραγματοποιώντας άνοιγμα στην εγχώρια αγορά των ξενοδοχείων.
Η πολυμετοχική εταιρεία, με παράδοση άνω των 100 ετών στην παραγωγή ούζου και τσίπουρου, αναμένεται να κλείσει το 2019 με αύξηση τζίρου στα 19,5 εκατ., έναντι 19 εκατ. το 2018, και με σταθερή την προ φόρων κερδοφορία της σε επίπεδα άνω του 1 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία, με στεγασμένες εγκαταστάσεις 5.000 τετραγωνικών μέτρων στη Βιομηχανική Περιοχή Ροδόπης, παράγει μια ευρεία γκάμα αλκοολούχων ποτών (ούζο, τσίπουρο, μπράντι κ.ά), με πιο αναγνωρίσιμο brand το «ούζο 7» και συνολική παραγωγή περίπου 12-13 εκατ. φιαλών ετησίως, με δυναμικότητα για ετήσια παραγωγή έως και 18-19 εκατ. φιάλες.
Η ποτοποιία της Θράκης εξάγει περίπου το 87% του όγκου παραγωγής της, που σε αξία αντιστοιχεί περίπου στο 50% των πωλήσεών της.
«Νέες αγορές»
Είναι αξιοσημείωτο, πάντως, ότι η είσοδός της στη Ρωσία έγινε σε πρώτη φάση με τζιν και βότκα, ποτό που παρουσιάζει πολύ υψηλή κατανάλωση στη συγκεκριμένα αγορά. Όπως σημειώνει στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης Βάιος Κουδουμάκης, στόχος είναι η περαιτέρω διείσδυση στη Ρωσία και με το αλκοολούχο ποτό (τύπου κονιάκ) «Μακεδών». «Η Ρωσία, λόγω και των πολιτισμικών δεσμών με τη χώρα μας, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα όσο και μεγάλη αγορά, στην οποία έχουμε αποφασίσει να βασίσουμε ένα σημαντικό μέρος της εξαγωγικής μας επέκτασης», προσθέτει ο ίδιος. Όπως αναφέρει, μέσα στο 2019 έγιναν τα πρώτα εξαγωγικά βήματα στην Αφρική και συγκεκριμένα στη Νιγηρία με ποτό τύπου κονιάκ, αλλά και στην Ταϊλάνδη με το «ούζο 7».
Οι μεγαλύτεροι πελάτες της παραμένουν βέβαια η αγορά της Γερμανίας, όπου κατευθύνονται οι μισές εξαγωγές της, και ακολουθεί το Ιράκ, όπου διατηρεί μερίδιο σχεδόν 90% στην εκεί αγορά ούζου, έχοντας μάλιστα καταφέρει να στρέψει πολλούς Ιρακινούς στο ελληνικό ούζο έναντι του αντίστοιχου τοπικού παραδοσιακού αλκοολούχου ποτού αράκ. Επιπλέον, η εταιρεία διατηρεί σημαντικές συνεργασίες για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία, ενώ έχει παρουσία και σε αγορές όπως το Ισραήλ, η Ιταλία, η Πορτογαλία, οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.
«Παρότι η εταιρεία μας είχε έντονη εξαγωγική δραστηριότητα και πριν την κρίση, οι εξαγωγές ήταν αυτές που στήριξαν την Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης στη δύσκολη αυτή δεκαετία, καλύπτοντας τις απώλειες που προέκυψαν στην ελληνική αγορά. Πλέον, η ψυχολογία έχει αλλάξει προς το καλύτερο, τα σημάδια είναι θετικά και δείχνουν ότι η χώρα ξεπερνάει την κρίση. Εμείς θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε μερίδια από νέες διεθνείς αγορές, ενώ στην εσωτερική αγορά θα δώσουμε έμφαση στο κομμάτι του τουρισμού και συγκεκριμένα των ξενοδοχείων το οποίο δεν έχουμε αναπτύξει μέχρι σήμερα», προσθέτει ο κ. Κουδουμάκης. Η Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης, που απασχολεί 75 εργαζόμενους, αναμένεται σύντομα να ολοκληρώσει επένδυση 700.000 ευρώ για αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού της και νέα κτήρια.