Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Τον απόλυτο αιφνιδιασμό βίωσε προχθές το βράδυ η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, μετά την απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) να απορρίψει την πρότασή της να προχωρήσει στην κατασκευή τέταρτου προβλήτα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων. Η ΕΣΑΛ έκρινε ότι το έργο δεν είναι ακόμα ώριμο, με αποτέλεσμα να παγώσει τα κινεζικά σχέδια για εκτίναξη του λιμανιού του Πειραιά στα τρία μεγαλύτερα της Ευρώπης την επόμενη δεκαετία όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», στις διαβουλεύσεις που είχαν προηγηθεί η διοίκηση του ΟΛΠ είχε σχηματίσει την εντύπωση ότι το συγκεκριμένο έργο, που θα έδινε τη δυνατότητα στο λιμάνι να διακινεί ετησίως 10 εκατ. κουτιά, από 7,2 εκατ. που είναι σήμερα η δυναμικότητά του, θα γινόταν δεκτή ως μια πολύ σημαντική επένδυση. Ταυτόχρονα ο ΟΛΠ, προηγουμένως και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ, είχε κάνει πίσω σε ό,τι αφορά την περαιτέρω επέκταση του Σταθμού Αυτοκινήτων, προκειμένου να ικανοποιήσει το αίτημα των ναυπηγοεπισκευαστών να μην αλλάξει η χρήση στον μόλο της Δραπετσώνας, που λειτουργεί παραδοσιακά ως ναυπηγοεπισκευαστική βάση.
Κύκλοι του ΟΛΠ επεσήμαναν στη «Ν» ότι υπάρχει απογοήτευση από την απόφαση της ΕΣΑΛ και προσέθεταν ότι το έργο κάθε άλλο παρά μη ώριμο είναι. Και αυτό γιατί, όπως επισημαίνουν, υπάρχουν μέρες που στο ΣΕΜΠΟ περιμένουν στη ράδα πολλά mother ships, με αποτέλεσμα η εξυπηρέτηση των feeder να μετατίθεται χρονικά προς τα πίσω, παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός εξυπηρέτησης των πλοίων προσεγγίζει το μάξιμουμ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχει ήδη ενημερωθεί και η κινεζική πρεσβεία, η οποία αναμένεται να προβεί τις επόμενες ημέρες σε αναζήτηση διευκρινίσεων αναφορικά με τη συγκεκριμένη εξέλιξη.
Χαιρετίζει το ΕΒΕΠ
Όσον αφορά την απόσυρση του σχεδιασμού από πλευράς ΟΛΠ για την περαιτέρω επέκταση του Σταθμού Αυτοκινήτων, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης σε δήλωσή του επισημαίνει ότι: «Με “χειρουργικού χαρακτήρα” χειρισμούς πάρθηκε η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ, η οποία αφενός “ξεκλειδώνει” την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και αφετέρου “κλειδώνει” τις υποδομές και το εύρος δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα. Η ενότητα όλων των φορέων του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, και όχι μόνο, αποσόβησε τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και τους κινδύνους που διατρέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται γύρω από αυτή.
Τα ναυπηγεία στο Πέραμα, η ΝΕΖ, οι μόλοι ΔΕΗ και Δραπετσώνας, σαφώς και δεν έπρεπε να περιοριστούν και να περιορίσουν τη ναυπηγοεπισκευή, αλλά είναι ώριμο να εκσυγχρονιστούν και να αναπτυχθούν». Παράλληλα σημειώνει ότι οι αποφάσεις στις οποίες συνολικά κατέληξε η ΕΣΑΛ, ανοίγουν την πόρτα για την υλοποίηση μιας σημαντικής για τη χώρα επένδυσης, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και κυρίως προστιθέμενη αξία, που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, με επιστολές του, ευχαρίστησε τους αρμόδιους υπουργούς για την υποστήριξη και συνέπειά τους». Aναφορικά με το μεγάλο έργο που αφορά τα ξενοδοχεία, τη βάση κρουαζιέρας και το duty free, τα οποία και έχουν εγκριθεί από την ΕΣΑΛ σε προηγούμενη συνεδρίαση, ο ΟΛΠ θα αναμένει την έγκριση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Εφόσον δοθεί το πράσινο φως, θα ξεκινήσει ένα γαϊτανάκι επενδύσεων σε υποδομές. Προτεραιότητα αναμένεται να δοθεί στην κατασκευή της νέας βάσης κρουαζιέρας, που θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 4 μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Θα ακολουθήσει το duty free των 22.000 τ.μ., ενώ σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, φαίνεται ότι προτεραιότητα θα δοθεί στη μετατροπή της Παγόδας σε 5* ξενοδοχείο.