Ιαπωνία: Στα υψηλότερα επίπεδα από το 1991 η εμπιστοσύνη καταναλωτών

Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2006 11:00

ΛΙΓΟΤΕΡΟ απαισιόδοξοι ήταν το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης τα νοικοκυριά στην Ιαπωνία, ωθώντας τον δείκτη εμπιστοσύνης καταναλωτών στα υψηλότερα επίπεδα 14,5 ετών, καθώς οι προοπτικές απασχόλησης και οι μισθοί στη δεύτερη σε μέγεθος οικονομία στον κόσμο, βελτιώνονται.

Η εμπιστοσύνη μεταξύ των νοικοκυριών με δύο και πλέον ανθρώπους, αυξήθηκε στο 48,2 το τρίμηνο έως και τον Δεκέμβριο, φθάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα από το δεύτερο τρίμηνο του 1991, έναντι 44,8 το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της κυβέρνησης στο Τόκυο. Ο δείκτης κάτω από το 50, καταδεικνύει ότι οι απαισιόδοξοι υπερέβησαν τους αισιόδοξους.

Οι δαπάνες των καταναλωτών, που αποτελούν πλέον του ημίσεως της οικονομίας, τονώνουν την οικονομική ανάπτυξη καθώς τα νοικοκυριά ξοδεύουν τους υψηλότερους μισθούς, κάνοντας μεγαλύτερες τις πωλήσεις εταιρειών, όπως η Fast Retailing Co., η διαχειρίστρια της αλυσίδας καταστημάτων ειδών ένδυσης Uniqlo. Οι καλύτερες προοπτικές απασχόλησης και τα υψηλότερα πριμ, καταδεικνύουν ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά.

Χθες η Barclays Capital αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψή της για το ΑΕΠ το τέταρτο τρίμηνο, στο 3,5% ετησίως, από 2,3%, λέγοντας ότι οι δαπάνες των καταναλωτών θα αυξηθούν περίπου 1% το τέταρτο τρίμηνο από 0,4% που ήταν το τρίτο τρίμηνο.

Το γιέν διαπραγματεύθηκε στα 115,12 έναντι του δολαρίου των ΗΠΑ στις 2:10' μ.μ. ώρα Τόκυο, χαμηλότερα από τα 114,99 γιέν, στα οποία βρισκόταν πριν την ανακοίνωση του δείκτη εμπιστοσύνης καταναλωτών. Η απόδοση των δεκαετών ομολόγων υποχώρησε κατά δύο μονάδες βάσης στο 1,435% στις 2:57' μ.μ. στο Τόκυο. Μία μονάδα βάσης ισούται με 0,01%.

Ο δείκτης που δείχνει την εμπιστοσύνη για την απασχόληση, αυξήθηκε στο 53,3 και ήταν η πρώτη φορά που τα νοικοκυριά ήταν αισιόδοξα για τις προοπτικές της εργασίας, από τον Μάρτιο του 1991 και η υψηλότερη από τον Δεκέμβριο του 1989.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα