Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
dalex@naftemporiki
Πιέσεις στα μεγέθη της δέχθηκε το 2018 η Hellenic Quality Foods, που δραστηριοποιείται μέσω των σημάτων ΜΙΜΙΚΟΣ και ΚΑΝΑΚΙ στην παραγωγή πουλερικών - λευκού κρέατος και προϊόντων ζύμης αντίστοιχα. Ωστόσο, η εταιρεία που προσβλέπει σε βελτίωση της πορείας των μεγεθών της θωρακίζεται συνεχώς μέσω εισροής νέων κεφαλαίων από τους μετόχους της. Συγκεκριμένα, εντός της φετινής χρονιάς οι γενικές συνελεύσεις αποφάσισαν να προχωρήσουν σε δύο -μέχρι στιγμής- αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ύψους 7,7 εκατ. ευρώ (5 εκατ. ευρώ και 2,7 εκατ. ευρώ).
Συνολικά στην τριετία 2017-2019 έχουν αποφασιστεί 8 ΑΜΚ απορροφώντας κεφάλαια που ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη της περσινής χρονιάς, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 13% στα 103,9 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές διευρύνθηκαν στα καθαρά αποτελέσματα σε 8,9 εκατ. ευρώ έναντι 3,4 εκατ. ευρώ το 2017.
«Διατήρηση της ποιότητας των προϊόντων»
Όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική έκθεση της περσινής χρήσης, «επιδίωξη είναι η διατήρηση της ποιότητας των προϊόντων και η περαιτέρω βελτιστοποίηση της θέσης των εταιρειών στην αγορά. Ο όμιλος εκτίθεται σε περιορισμένο φάσμα χρηματοοικονομικών κινδύνων. Όσον αφορά τους κινδύνους από την είσπραξη των απαιτήσεων, αυτοί δεν είναι μεγάλοι καθώς υπάρχει σημαντική διασπορά πελατών οι οποίοι ως επί το πλείστον είναι μεγάλα σούπερ μάρκετ για τα προϊόντα της HQF και οι μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες για τα προϊόντα της θυγατρικής ΒΙΣ Α.Ε. (σ.σ.: η HQF ελέγχει το 74% της ΒΙΣ).
Εξακολουθεί όμως να υπάρχει αβεβαιότητα ως προς τις τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούμε στην παραγωγική διαδικασία και ως προς τη διαμόρφωση των τιμών της ενέργειας. Ο όμιλος καταβάλλει κάθε προσπάθεια ούτως ώστε να διαχειριστεί τις παραπάνω αυξήσεις χωρίς να επηρεάσουν σημαντικά τα αποτελέσματα και τα μερίδιά του στην αγορά». Για τη μητρική εταιρεία, στόχος για τη φετινή χρονιά είναι να διατηρηθεί τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα ο κύκλος εργασιών, αλλά να μπορέσει να αυξηθεί ο όγκος των πωληθέντων, όσο και τα αποτελέσματα προ αποσβέσεων.
Νέα προϊόντα και ανταγωνισμός
Σχετικά με τα προϊόντα ζύμης, η εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά που θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της χρήσης αναμένεται να αποδώσει καρπούς, με την εταιρεία να ελπίζει σε αυτό να συμβάλει η συνεχιζόμενη δραστηριοποίηση στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για πελάτες του εξωτερικού. Στα προϊόντα με γέμιση, αν και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός λόγω πολλών και μικρών παραγωγών στην αγορά, προσδοκάται λόγω της ισχυρής βάσης που υπάρχει στο καταναλωτικό κοινό να διατηρηθούν σταθερά τα μερίδια.
Παράλληλα η διοίκηση περιμένει να συνεχίσουν να αποδίδουν οι προσπάθειες της εταιρείας για αύξηση των εξαγωγών προς τις αγορές της Αμερικής, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζονται οι προσπάθειες για άνοιγμα νέων αγορών εντός της Ε.Ε. με νέες σειρές προϊόντων της ΚΑΝΑΚΙ καθώς και νέες συνεργασίες με γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Για τα προϊόντα ΜΙΜΙΚΟΣ αναμένεται να συνεχίσουν να αποδίδουν με αυξητικούς ρυθμούς οι επενδύσεις που έγιναν. Για τη θυγατρική εταιρεία ΒΙΣ Α.Ε., βασική προτεραιότητα για τη διοίκηση της εταιρείας είναι η διατήρηση του υγιούς πελατολογίου της και γίνεται προσπάθεια οι πωλήσεις να βελτιωθούν ούτως ώστε οι βασικοί δείκτες να είναι βελτιωμένοι έναντι των αποτελεσμάτων της χρήσεως του 2018. [SID:12861649]