United: Εξέρχεται της πτώχευσης με λιγότερα αεροσκάφη

Τετάρτη, 01 Φεβρουαρίου 2006 12:43

ΣΕ τρία χρόνια θα εξέλθει της σημερινής πτώχευσης η United Airlines με 35 νέους διεθνείς προορισμούς, με ένα στόλο κατά 1/5 μικρότερο και με λιγότερους κατά 1/3 υπαλλήλους.

ι αλλαγές έχουν σχεδιαστεί για την αναζωογόνηση των κερδών και να καταστήσει την United της UAL Corp. πιο ανταγωνιστική, με χαμηλότερο από τις ανταγωνίστριές της κόστος, καθώς οι τιμές των καυσίμων αεροσκαφών υπερδιπλασιάστηκαν από τον Δεκέμβριο του 2002 όταν η εταιρεία υπήχθη στο άρθρο 11 για την προστασία της.

«Η αναδιάρθρωση μας καθιστά ικανούς να ανταγωνιστούμε τις εταιρείες του κλάδου, όποια και εάν είναι η τιμή του πετρελαίου», είπε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο ανώτατος εκτελεστικός της διευθυντής, Glenn Tilton, συμπληρώνοντας: «Βλέπουμε μεγαλύτερο συσχετισμό τώρα των τιμών, των εσόδων και των τιμών του πετρελαίου από αυτόν που βλέπαμε πριν από ένα χρόνο».

Η United εκτιμά ότι η μέση τιμή των καυσίμων φέτος θα είναι 1,81 δολ. το γαλόνι. Οι αναλυτές της Fitch Ratings, της Standard & Poor's and Goldman και της Sachs & Co. έχουν πει ότι η εταιρεία είναι απίθανο να εμφανίσει κέρδη φέτος με το κόστος των καυσίμων αεροσκαφών σε αυτά τα επίπεδα.

Ο Tilton, ο οποίος ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος της ChevronTexaco Corp. πριν αναλάβει τα ηνία της UAL το 2002, είπε ότι οι τιμές του πετρελαίου θα μειωθούν τα επόμενα έτη, επειδή οι παραγωγοί και τα διϋλιστήρια θα χρησιμοποιήσουν τα κέρδη ρεκόρ που πραγματοποίησαν για να επεκτείνουν τις βιομηχανίες τους.

Οι νέες μετοχές της αεροπορικής εταιρείας, διαπραγματεύονται στα 43 δολ. σε βάση έκδοσης, σύμφωνα με την CRT Capital Group. Αυτή δίνει χρηματιστηριακή αξία στην UAL 5,38 δισ. δολ. έναντι της ανόδου της τον Οκτώβριο του 1997 στα 5,85 δισ. δολάρια.

Η UAL μείωσε το ετήσιο εργατικό κόστος κατά 4 δισ. δολ. κατά τη διάρκεια της χρεοκοπίας και κατήργησε περίπου 24.000θέσεις εργασίας, ενώ έπεισε τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να δεχθούν μειώσεις μισθών και προνομίων. Επίσης η εταιρεία έθεσε τέλος στις συντάξεις με αποτέλεσμα να μειώσει το χρέος αυτών στα 13 δισ. δολάρια.

Η εταιρεία κατήργησε 107 αεροσκάφη για να μειώσει τον στόλο της κατά 19%, στα 460 αεροπλάνα. Επίσης διαπραγματεύθηκε για χαμηλότερες τιμές ενοικίασης άλλων αεροσκαφών, εξοικονομώντας συνολικά 850 εκατ. δολ. ετησίως. Πέρυσι η δυναμικότητα πτήσεων και θέσεων ήταν 5,7% χαμηλότερη από το 2002.

Η United πρόσθεσε 35 διεθνείς προορισμούς στο καθημερινό της πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης και της πόλης Χο Τσι Μινχ του Βιετνάμ και της Ζυρίχης, σε με προσπάθεια να καλύψει τον ανταγωνισμό από τις τοπικές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού μεταφορικού κόστους και να αξιοποιήσει τα ακριβότερα εισιτήρια για διεθνείς πτήσεις.

Ο Tilton είπε ότι είναι πιο εύκολο για την αεροπορική εταιρεία να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό και πως η ανάπτυξη της οικονομίας των ΗΠΑ θα διατηρήσει υψηλά τη ζήτηση, σημειώνοντας ότι η αύξηση των τιμών της βενζίνης κάνει κάποιους καταναλωτές να προτιμούν τη μεταφορά με το αεροπλάνο, παρά με το δικό τους αυτοκίνητο. Η United και άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες αύξησαν τις τιμές των εισιτηρίων τον Ιανουάριο, επικαλούμενες το κόστος των καυσίμων.

Σημειώνεται, ότι, η Delta Air Lines Inc. και η Northwest Airline Corp., επικαλέστηκαν τα υψηλά έξοδα των καυσίμων όταν υπήχθησαν στο άρθρο 11 τον Σεπτέμβριο. Η κάθε μία από τότε έχει μειώσει την παροχή υπηρεσιών.

Οι τιμές των εισιτηρίων δεν έχουν αυξηθεί τόσο γρήγορα όσο οι τιμές του πετρελαίου τα τελευταία χρόνια εξ αιτίας των εκπτώσεων που γίνονται στο πλαίσιο του ανταγωνισμού από εταιρείες όπως Southwest Airlines Co., η JetBlue Airways Corp. και άλλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού μεταφορικού κόστους.

Η μόνη ευκαιρία να κάνει φέτος κέρδη η United είναι να αυξήσει τις πωλήσεις της περισσότερο από τις ομοειδείς της και δεν υπάρχει περίπτωση για κάτι τέτοιο, ανέφερε ο Glenn Engel οικονομικός αναλυτής της Goldman Sachs.

H εταιρεία έχει πει ότι θα εκδώσει 125 εκατ. μετοχές για τους υπαλλήλους και τους πιστωτές και αυτές θα διαπραγματεύονται με το σύμβολο UAUA στο Nasdaq από αύριο. Ο Engel θεωρεί ότι αυτές θα είναι υπερτιμημένες, ενώ ο Tilton δεν έκανε κάποιο σχόλιο.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα