ΣΥΜΦΩΝΙΑ για πάγωμα των τιμών σε περισσότερα από 200 προϊόντα, έκλεισαν τα σούπερ μάρκετ στην Αργεντινή, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Οικονομίας της χώρας, Felisa Miceli, καθώς η κυβέρνηση πιέζει τις εταιρείες να βοηθήσουν στη μείωση του πληθωρισμού.
Τα σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της γαλλικής αλυσίδας Carrefour SA και της Jumbo SA της Χιλής, συμφώνησαν να διατηρήσουν τις τιμές σε μια γκάμα βασικών προϊόντων, όπως δήλωσε σήμερα ο Miceli, μιλώντας στους δημοσιογράφους στο προεδρικό παλάτι.
Ο πρόεδρος της Αργεντινής, Nestor Kirchner, πολεμά την αύξηση των τιμών μέσω του ελέγχου αυτών και διαπραγματεύεται με τις εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Procter & Gamble Co., της Unilever NV και της Kimberly-Clark Corp., καθώς επίσης με παραγωγούς κρέατος, κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και τροφίμων.
Πέρυσι ο Kirchner κάλεσε σε εθνικό μποϊκοτάζ της Royal Dutch/Shell Group μετά την αύξηση των τιμών κατά 3%. Τον περασμένο μήνα κάλεσε τους παραγωγούς κρέατος να παγώσουν τις τιμές απειλώντας ότι θα επιβάλλει φόρους εξαγωγής στο κρέας για να τους αναγκάσει να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές στην εσωτερική αγορά.
Ο ετήσιος πληθωρισμός της Αργεντινής αναρριχήθηκε στα υψηλότερα επίπεδα 31 μηνών τον Δεκέμβριο, αποτέλεσμα της αύξησης των κρατικών δαπανών, αλλά και της προμήθειας κεφαλαίων, ωθώντας τις εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές. Ο ετήσιος πληθωρισμός αυξήθηκε στο 12,3% πέρυσι στο διπλάσιο από το 6,1% που ήταν το 2004.
Οι τιμές καταναλωτή στην Αργεντινή αυξήθηκαν 1,3% τον Ιανουάριο και θα αυξηθούν 12% φέτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 54 οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν τον περασμένο μήνα από την Κεντρική Τράπεζα της χώρας.