Τι αλλάζει στη στρατηγική του ομίλου Αγγελικούση

Κυριακή, 07 Ιουλίου 2019 14:57
UPD:15:01
marangas.com

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Στο ξεκαθάρισμα του στόλου του από πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μεγάλης ηλικίας προχωρά ο όμιλος Γιάννη Αγγελικούση, όπως κρίνουν οι αναλυτές από τις τελευταίες κινήσεις του. Όπως έγινε γνωστό, o Έλληνας πλοιοκτήτης διαπραγματεύεται την πώληση του μεταφορικής ικανότητας 260.000 dwt πλοίου «Anangel Haili» το οποίο ναυπηγήθηκε το 1995. Οι brokers εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο πλοίο θα πωληθεί μέσα στην εβδομάδα μεταξύ 13 και 14 εκατ. δολ.

Το Tradewinds αναφέρει ότι το bulker αυτό αγοράστηκε ως δεξαμενόπλοιο Tango έναντι 29 εκατ. το 2002 και στη συνέχεια μετατράπηκε σε πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η TradeWinds ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό τον μήνα ότι η εταιρεία Maran Dry Management του Ομίλου Αγγελικούση προχώρησε στην πώληση του bulker «Zhongte», μεταφορικής ικανότητας 246.000 dwt, το μεγαλύτερης ηλικίας πλοίο του στόλου της (κατασκευάστηκε το 1989), για ανακύκλωση. Το πλοίο πουλήθηκε για 15,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ στη συμφωνία περιλαμβάνονταν και 600 τόνοι καύσιμα.

Πάντως, ορισμένοι παρατηρητές, αναφέρει η Tradewinds, διατυπώνουν την απορία τους γιατί ο Έλληνας εφοπλιστής αποφάσισε να πουλήσει τα πλοία τώρα, καθώς κανένα από αυτά δεν υποχρεούται να περάσει special survey μέχρι το 2022.

Η Maran Dry

Φέτος η Maran Dry Management πούλησε επίσης τα πλοία «Anangel Destiny» μεταφορικής ικανότητας 172.000 dwt το οποίο ναυπηγήθηκε το 1999 και «Anangel Dynasty» 171.000 dwt το οποίο επίσης ναυπηγήθηκε το 1999.

Μετά και την πώληση των «Zhongte» και «Anangel Haili» η Maran Dry έχει δύο ακόμη μεγάλης ηλικίας πλοία στο στόλο της τα «Anangel Shagang» (277.000 dwt, 1992), «Ore Sudbury» (1991, 276.000 dwt). Πάντως οι Έλληνες εφοπλιστές δεν διστάζουν να προχωρήσουν σε πωλήσεις των πλοίων τους, προκειμένου να αποκομίσουν κέρδη. Έτσι και το πρώτο εξάμηνο του 2019 προηγούνται έναντι όλων των άλλων συναδέλφων τους στις πωλήσεις πλοίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, έχουν πουλήσει από την 1η Ιανουαρίου του 2019 έως και την 28η Ιουνίου 2019 συνολικά 85 πλοία αξίας 897 εκατ. δολ. δεύτεροι σε πωλήσεις πλοίων το ίδιο διάστημα ήταν οι Γιαπωνέζοι εφοπλιστές με 64 πλοία αξίας 729 εκατ. δολ. και στην τρίτη θέση οι Γερμανοί με 50 πλοία αξίας 487 εκατ. δολ.

Αγοραπωλησίες

Επίσης με βάση τα στατιστικά της Allied Shipbroking οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες βρέθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2019 στην πρώτη θέση και ως αγοραστές πλοίων με 116 αγορές. Η αξία των αγορών αυτών έφτασε το 1,60 δισ. δολάρια. Μία θέση πιο κάτω, με 967 αγορασμένα πλοία συνολικής αξίας 956,9 εκατ. δολ. βρέθηκαν οι Κινέζοι, ενώ στην τρίτη θέση με βάση τον αριθμό των πλοίων βρέθηκαν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 31 πλοία και με βάση την αξία των συναλλαγών οι Νοτιοκορεάτες εφοπλιστές με αγορές 17 πλοίων αξίας 623 εκατ. δολ.

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 59 bulkers αξίας 803 εκατ. δολ, 33 δεξαμενόπλοια, 15 containerships και τρία πλοία μεταφοράς αερίου. Επίσης το ίδιο διάστημα πούλησαν 37 bulkers, 31 δεξαμενόπλοια, τέσσερα containerships και ένα πλοίο μεταφοράς αερίου. Πάντως, συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2019 σύμφωνα με στοιχεία της Vessels Value καταγράφηκαν πολύ λιγότερες αγοραπωλησίες Bulkers σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Ειδικότερα άλλαξαν χέρια 222 bulkers συνολικής αξίας 2,66 δισ. δολ. έναντι 325 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου πέρυσι συνολικής αξίας 4,78 δισ. δολ. Οι μεγάλες δυσκολίες στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, στην αρχή του τρέχοντος έτους, λόγω της κατάρρευσης του φράγματος της Vale στη Βραζιλία, θεωρείται ότι είναι βασική αιτία της υποτονικότητάς των αγοροπωλησιών πλοίων κυρίως στα capes



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα