Στο 3,2% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο

Πέμπτη, 09 Φεβρουαρίου 2006 12:03
UPD:12:11

ΑΥΞΗΣΗ κατά 3,2% προκύπτει Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Ιανουαρίου 2006, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2005, έναντι αυξήσεως 4,0% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.

Όπως επισημαίνει η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, η διαμόρφωση της δωδεκάμηνης μεταβολής του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στο 3,2% οφείλεται, κατά ένα μεγάλο μέρος, στη διαφορετική ημερομηνία έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων του έτους 2006 (23/1/06), σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημερομηνία του προηγούμενου έτους (1/2/05).

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιανουάριο 2006, σε σύγκριση με το Δεκέμβριο 2005, παρουσίασε μείωση 0,1%, έναντι αυξήσεως 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Η ανωτέρω απόκλιση οφείλεται, κυρίως, στη διαφορετική ημερομηνία έναρξης των φετινών χειμερινών εκπτώσεων.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 05 - Ιανουαρίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 04 – Ιανουαρίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,0% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, μηνός Ιανουαρίου 2006

I. Σύγκριση Ιανουαρίου 2006, με Δεκέμβριο 2005

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,1% το μήνα Ιανουάριο 2006,σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 3,9% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω των γενικών χειμερινών

εκπτώσεων.

β) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

γ) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, αφενός, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων και αφετέρου, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών, στα κουρεία – κομμωτήρια, στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : ψάρια νωπά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, ελαιόλαδο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 0,7 % της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ενοίκια κατοικιών, δημοτικά τέλη, πετρέλαιο θέρμανσης.

γ) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.

δ) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων, καθώς και από την επαναφορά μέρους του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.

ε) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, του φαγητού εκτός οικίας.

Ι Ι. Σύγκριση Ιανουαρίου 2006, με Ιανουάριο 2005

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,2% το μήνα Ιανουάριο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 1,6% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών, κυρίως, στα είδη: λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.

β) Κατά 3,3% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων και των μη σερβιριζόμενων αλκοολούχων ποτών.

γ) Κατά 10,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος, του πετρελαίου θέρμανσης, του υγραερίου και των στερεών καυσίμων.

δ) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών, λόγω της αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων στα διαρκή αγαθά.

ε) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

στ) Κατά 4,8% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ανταλλακτικών αυτοκινήτου, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης),των διοδίων του κομίστρου των ταξί και των ναύλων των πλοίων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

ζ) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

η) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά- γραφικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

θ) Κατά 3,7 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

ι) Κατά 2,8% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα) , κυλικεία.

ια) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τη μείωση του δείκτη

Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης των γενικών χειμερινών εκπτώσεων στα είδη ένδυσης και υπόδησης.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα