Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Το ζήτημα της επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και τα οφέλη που μπορεί να έχει από αυτή η τοπική κοινωνία τέθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, μεταξύ του δημάρχου Γιάννη Μώραλη, του δημάρχου της Σαγκάης Ying Yong, της πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Zhang Qiyue, του προέδρου της Cosco Shipping Group Xu Lirong, αλλά και του εφοπλιστή και ιδιοκτήτη της ΠΑΕ Ολυμπιακός Ευάγγελου Μαρινάκη, που είναι πρώτος σε σταυρούς εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος Πειραιά.
Επιπλέον παρευρέθησαν και εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων της πόλης καθώς και εκπρόσωποι φορέων του Πειραιά. Συγκεκριμένα: ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά Άγγελος Κότιος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής & Πειραιώς Δημήτρης Μαθιός, ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Νίκος Μανεσιώτης, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Ανδριανός Μιχάλαρος και ο αντιπρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Συνδέσμου Κόντος Λευτέρης.
Ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, υπογραμμίζοντας πως επιθυμία της Δημοτικής Αρχής είναι να υπάρχει συνεργασία με την Cosco καθώς και να ενδυναμωθούν περαιτέρω οι σχέσεις με την τοπική κοινωνία. «Θέλουμε η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά να έχει θετικό αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, καθώς και να αποκτήσει ο Πειραιάς οφέλη από αυτή την επένδυση» σημείωσε ο κ. Μώραλης, υπογραμμίζοντας πως η επένδυση στο λιμάνι δημιουργεί αναπτυξιακή προοπτική στην πόλη.
Πλεονεκτήματα
Επιπλέον ο δήμαρχος Πειραιά ενημέρωσε την κινεζική αποστολή για τη θετική προοπτική της πόλης, επισημαίνοντας πως ο Πειραιάς έχει αρχίσει να εκμεταλλεύεται τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα. Επεσήμανε πως εκτός από την επένδυση στο λιμάνι, υλοποιούνται σημαντικά έργα, όπως είναι το μετρό, το οποίο θα βελτιώσει προς το καλύτερο τη λειτουργία της πόλης, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει λόγω και της λειτουργίας του λιμανιού, καθώς και ένα μεγάλο «πακέτο» δημοτικών επενδύσεων αλλά πλέον και ιδιωτικών επενδύσεων που δημιουργούν αισιοδοξία για το μέλλον της πόλης, λέγοντας ότι με την ολοκλήρωση των έργων αυτών ο Πειραιάς θα είναι σίγουρα μια πιο σύγχρονη, λειτουργική και φιλική πόλη. Ο δήμαρχος Πειραιά σημείωσε επίσης ότι ο Πειραιάς είναι μια μικρή πόλη σε σχέση με τη Σαγκάη, υπογραμμίζοντας όμως πως έχει στρατηγικό γεωγραφικό ρόλο για όλη την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη, καθώς αποτελεί μια σημαντική πύλη.
Τα οφέλη
Ο δήμαρχος της Σαγκάης Ying Yong, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στις σχέσεις των δύο πόλεων και μίλησε για τα οφέλη της μεγάλης επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Αναφέρθηκε στη σημαντική γεωγραφική θέση της πόλης μας, τονίζοντας πως είναι σημαντικό να υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον στον Πειραιά και να επενδύουν οι επιχειρήσεις στην πόλη. Τέλος, ο Ying Yong προσκάλεσε τον κ. Μώραλη και αντιπροσωπεία του δήμου με τη συμμετοχή παραγωγικών, εκπαιδευτικών και αθλητικών φορέων να επισκεφθούν τη Σαγκάη τον Νοέμβριο.
Περαιτέρω συνεργασία
Ο πρόεδρος της Cosco Shipping Group, Xu Lirong, αναφέρθηκε στη σχέση της Cosco με την πόλη του Πειραιά. Μιλώντας για την επένδυση της Cosco, τόνισε πως το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα πιο γρήγορα αναπτυσσόμενα λιμάνια του κόσμου. Ο Xu Lirong υποστήριξε, τέλος, ότι πρέπει να υπάρξει περαιτέρω συνεργασία μεταξύ Cosco και Πειραιά.
Η κοινωνική προσφορά
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης καλωσόρισε τον δήμαρχο της Σαγκάης, την πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Zhang Qiyue, τον πρόεδρο της Cosco Shipping Group Xu Lirong και τη 18μελή συνοδεία, τονίζοντας: «Χαίρομαι πολύ όταν έχω απέναντί μου ανθρώπους που αντιλαμβάνονται και σέβονται τον πολιτισμό, τις παραδόσεις τους, αγαπούν και είναι περήφανοι για την πατρίδα τους. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο Πειραιάς είναι η πύλη του εμπορίου και του πολιτισμού της Ευρώπης για ολόκληρο τον κόσμο και μην ξεχνάμε ότι εδώ απ' έξω στη Σαλαμίνα άλλαξε μέσω της ιστορικής ναυμαχίας η μοίρα της Ευρώπης και του δυτικού κόσμου. Είμαι σίγουρος ότι η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά θα αναπτύσσεται ακόμη περισσότερο. Αλλά αυτό που έχει σημασία από εδώ και εμπρός είναι η κοινωνική προσφορά της Cosco στον Πειραιά και στον πειραϊκό λαό. Μια προσφορά η οποία θα πρέπει να είναι αντάξια τόσο της ιστορικότητας της πόλης όσο και της ίδιας της επένδυσης των Κινέζων φίλων μας στο λιμάνι μας. Εξάλλου είναι πολύ σημαντικό οι Πειραιώτες να είναι υπερήφανοι γι' αυτά που θα προσφέρει η Cosco στον Πειραιά. Είναι μεγάλη ηθική υποχρέωση οποιουδήποτε μεγαλουργεί σε έναν τόπο να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερα στο κοινωνικό σύνολο. Αυτό κάνω κι εγώ προσωπικά εδώ και τόσα χρόνια με τους συνεργάτες μου και αυτό θα συνεχίσω να κάνω, καθώς οφείλουμε να δείχνουμε εμπράκτως τις κοινωνικές μας ευαισθησίες. Γι' αυτό θεωρώ πως θα πρέπει να δείξετε άμεση ανταπόκριση. Σε ό,τι αφορά τον δήμαρχο Σαγκάης, θα ήθελα με αφορμή τη συμπλήρωση 35 χρόνων από την αδελφοποίηση των πόλεών μας το 2020, να ανανεώσουμε τους όρκους φιλίας και τιμώντας αυτά τα 35 χρόνια, να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή πολύπλευρης και αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας. Στο πλαίσιο αυτό θα ήθελα να ζητήσω και πάλι τη δέσμευσή σας ότι θα προχωρήσετε το γρηγορότερο δυνατόν σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προκειμένου η προσφορά σας στον πειραϊκό λαό να είναι άμεση και αντιληπτή στην καθημερινή ζωή της πόλης μας».
Από την πλευρά του ο κ. Κορκίδης σημείωσε: «Μπορεί η Cosco να έχει "Master Plan" για το λιμάνι, αλλά εμείς, οι πολίτες και επιχειρηματίες έχουμε "Master Vision" για την πόλη του Πειραιά. Οφείλουμε όλοι μαζί να συνεργαστούμε με επιτυχία…».
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», από την πλευρά της η πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Zhang Qiyue επεσήμανε ότι εργάζεται σε όλα τα επίπεδα προς την κατεύθυνση να είναι όλες οι πλευρές ευχαριστημένες.
Το master plan
Την προηγούμενη εβδομάδα ο ΟΛΠ (που ελέγχεται μετοχικά από την Cosco) έστειλε επιστολή στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων με την οποία αναφέρει ότι δεν θα καταθέσει νέο τροποποιημένο σχέδιο για το master plan των έργων αξίας άνω των 600 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις ελληνικές αρχές για το επενδυτικό του σχέδιο, περίπου δύο χρόνια, και μέχρι τώρα δεν έχει καταστεί δυνατό να βρεθεί η χρυσή τομή. Ορισμένες από τις μεγάλες επενδύσεις που σχεδιάζει, όπως είναι το Logistic center στο Κερατσίνι, έχουν συναντήσει την αντίδραση του υπουργείου Μεταφορών, ενώ και άλλα έργα όπως είναι οι ξενοδοχειακές μονάδες χρειάζονται μετατροπές προκειμένου να γίνουν αποδεκτά. Πάντως, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, η Επιτροπή αναμένεται να συνεδριάσει μέσα στην εβδομάδα προκειμένου να εξετάσει την επιστολή που έχει στείλει ο ΟΛΠ και με την οποία επιχειρηματολογούσε υπέρ των έργων που έχει σχεδιάσει να προχωρήσει.