Τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις από το επιδεινούμενο οικονομικό κλίμα παγκοσμίως στον τουρισμό κρούει το ΙΝΣΕΤΕ. Όπως εξηγεί η αβεβαιότητα και η κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των δαπανών ανά τουρίστα. Μία πρώτη ένδειξη του αντίκτυπου είχαμε ήδη από τον τουρισμό που προσελκύουμε από τη Βρετανία, την οποία δοκιμάζει η αβεβαιότητα για το Brexit.
Η μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις κύριες αγορές προέλευσης του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των δαπανών τους για διακοπές με επίπτωση και στην επιλογή τους ως προς τους προορισμούς που θα επιλέξουν, σημειώνει το ΙΝΣΕΤΕ.
Σε ένα τέτοιο κλίμα «δεν θα προκαλέσει έκπληξη να επιβραδυνθεί ή ακόμα και να αντιστραφεί η αυξητική πορεία των τουριστικών μεγεθών του εισερχόμενου τουρισμού προς την Ελλάδα» προειδοποιεί.
Το παράδειγμα της Βρετανίας
Η μείωση των αφίξεων (-2%), της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης (-4,3%) και των εισπράξεων (-6,2%) από την Βρετανία το 2018, ίσως να είναι μια πρώτη ένδειξη του πώς η οικονομική αβεβαιότητα, εν προκειμένω του BREXIT, σε συνδυασμό με την ασθενέστερη οικονομική δυνατότητα, στην περίπτωση της Βρετανίας λόγω της υποτίμησης της λίρας, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του τουριστικού ρεύματος και των τουριστικών εισπράξεων, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί του ινστιτούτου.
Επιπλέον, προειδοποιούν, πως σε ένα διεθνές περιβάλλον, που ο ανταγωνισμός θα εντείνεται και λόγω των δυσμενέστερων οικονομικών συνθηκών στις αγορές μας, η διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού και του τουριστικού προϊόντος μας, πρέπει να αποτελεί διαρκή στόχο, ώστε να μπορεί να εξακολουθήσει να συνεισφέρει στην οικονομία και στην κοινωνία.
Πώς θα θωρακίσουμε το τουριστικό προϊόν
«Η ικανοποίηση αυτού του στόχου, απαιτεί την συγκρότηση μιας μακροπρόθεσμης εθνικής στρατηγικής για την αναβάθμιση και ωρίμανση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, τη διαχείριση των προορισμών, ένα μείγμα οικονομικής πολιτικής που δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα με υψηλή φορολογία επί των τιμών, τη διαμόρφωση ενός επιχειρηματικού περιβάλλοντος που, κατ’ ελάχιστον, δεν θα είναι εχθρικό προς τις νέες επενδύσεις» σημειώνουν.
Όπως αναφέρουν η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσω συντονισμένων ενεργειών ενταγμένων στο ανωτέρω πλαίσιο, όχι μόνον θα βοηθήσει να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις από ένα πιθανά δυσμενέστερο διεθνές οικονομικό περιβάλλον, αλλά και θα του επιτρέψουν να είναι σε ισχυρότερη θέση όταν αυτό ανακάμψει.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον στις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα συνέδραμε σημαντικά στην ανάπτυξη του εισερχόμενου τουρισμού από το 2012 και μετά (+94% στις αφίξεις, +56% στα έσοδα), επιτρέποντας στους πολίτες τους να κάνουν περισσότερα ταξίδια, συχνά με υψηλότερη δαπάνη.
naftemporiki.gr