Boeing, Airbus: Με το βλέμμα στην Ασία για την πώληση μεγάλων αεροσκαφών

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2006 09:34
UPD:09:58

ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ μακρινών αποστάσεων στις αεροπορικές εταιρείες, τις πιο κερδοφόρες του κόσμου, θα προσφέρει η Boeing Co., σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει την Airbus SAS στο ύψος της αξίας των παραγγελιών, για δεύτερο συνεχόμενο έτος.

Η Boeing θα προσφέρει το αεροσκάφος 747-8, ένα πιο μεγάλο και πιο οικονομικό σε καύσιμα αεροπλάνο, το οποίο θα αντικαταστήσει το ηλικίας 747-400 (jumbo), στη Singapore Airlines Ltd., την Cathay Pacific Airways Ltd. και άλλες αεροπορικές εταιρείες την επόμενη εβδομάδα κατά της διάρκεια της έκθεσης Asian Aerospace 2006 στη Σιγκαπούρη. Η αμερικανική εταιρεία, θα πουλήσει το Boeing 777, και την έκδοσή του σε μεγαλύτερο αεροσκάφος για μακρινές διαδρομές.

Οι ασιατικές αεροπορικές εταιρείες με συνδυασμένα κέρδη ύψους 1,5 δισ. δολ. το 2005, θα είναι οι κυριότεροι αγοραστές μεγάλων αεροσκαφών μέχρι το 2023 σύμφωνα με τις προβλέψεις της Airbus, με έδρα την Τουλούζη της Γαλλίας. Ενδέχεται να κάνουν παραγγελίες έως και 60% αεροσκαφών που μπορούν αν μεταφέρουν περισσότερους από 450 επιβάτες, αποτέλεσμα της αύξησης των εισοδημάτων στην Κίνα και την Ινδία, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη αύξηση του τουρισμού κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008 στο Πεκίνο.

«Η έκθεση μπορεί να εξελιχθεί σε ένα ενδιαφέρον τεστ για το πού βρίσκεται η αγορά για τα Boeing 747-8 στην Ασία, όπου ήδη πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν τέτοια αεροσκάφη», ανέφερε ο Kevin O'Connor, αναλυτής της αγοράς αεροπορικών εταιρειών, με την CLSA Ltd., συμπληρώνοντας: «Βλέποντας τον τρόπο με τον οποίο η Cathay Pacific, η Singapore Airlines και οι άλλες αεροπορικές εταιρείες πετούν από τις βάσεις τους σε μεγάλους προορισμούς, φαίνεται ότι θα χρειαστούν αεροσκάφη μακρινών διαδρομών».

Η Boeing, η οποία έχει πουλήσει 10 αεροσκάφη τύπου 747-8 στην Cargolux Airlines International SA και οκτώ στο venture μεταφοράς εμπορευμάτων της All Nippon Airways Co., πρέπει να βρει μία ακόμη αεροπορική εταιρεία που προτίθεται να πληρώσει περίπου 278 εκατ. δολ. για κάθε ένα αεροσκάφος που μεταφέρει 450 επιβάτες.

Η Airbus έχει παραγγελίες 159 αεροσκαφών τύπου Α380, του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους που θα αρχίσει να πετά φέτος, συμπεριλαμβανομένων και 49 παραγγελιών από τις ασιατικές αεροπορικές εταιρείες. Το Α380 με 555 θέσεις, στην κλασσική του έκδοση, έχει τιμή βάσει του καταλόγου από 282 έως 302 εκατ. δολ. ΗΠΑ το ένα.

Η Airbus θα φέρει το Α380 στην έκθεση Asian Aerospace, την τρίτη μεγαλύτερη έκθεση αεροσκαφών στον κόσμο. Η εταιρεία πρέπει να πουλήσει αυτά τα αεροσκάφη με τις δύο σειρές καθισμάτων επιβατών, προκειμένου να προφτάσει την Boeing σε αξία για τα συμβόλαια του 2005. Η εταιρεία έκλεισε 526 παραγγελίες αεροσκαφών στην Ασία, αξίας 39,4 δισ. δολ. πέρυσι, έναντι των 381 παραγγελιών αεροσκαφών της Boeing, αξίας 45,5 δισ. δολαρίων.

Πέρυσι, οι δύο βιομηχανίες έκλεισαν 2.057 παραγγελίες-ρεκόρ, με τις αεροπορικές εταιρείες της Κίνας, της Ινδίας και άλλων ασιατικών χωρών να αποτελούν το 40% των παραγγελιών.

Η Airbus και η Boeing θα ανταγωνιστούν επίσης στην αγορά μεσαίων και πιο οικονομικών σε καύσιμα αεροσκαφών, όπως το Α350 και το Boeing 787, καθώς αυξάνονται οι τιμές των καυσίμων.

Το Βoeing 787, που θα αρχίσει να πετά το 2008, έχει κερδίσει 379 παραγγελίες, έναντι 176 παραγγελιών για το Α350. Οι μισές από τις παραγγελίες του 787 έγιναν από αεροπορικές εταιρείες της περιφέρειας Ασίας-Ειρηνικού. Η Kingfisher Airlines Ltd. της Ινδίας, η οποία ανήκει στη μεγαλύτερη ζυθοποιΐα της χώρας, είναι η μόνη ασιατική αεροπορική εταιρεία, που παρήγγειλε Α350.

Η Singapore Airlines, η οποία έχει κυρίως αεροσκάφη της Boeing στον στόλο των 90 αεροσκαφών της, είπε, ότι θέλει να αποκτήσει τα τελευταία, πιο οικονομικά σε καύσιμα αεροσκάφη, από τις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές βιομηχανίες στον κόσμο.

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ασίας, από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας, σκέφτεται να αποκτήσει τα αεροσκάφη της Boeing 787 και 747,-8, καθώς επίσης και τα Α350 της Airbus, σύμφωνα με τον ανώτατο εκτελεστικό της διευθυντή, Chew Choon Seng, σε συνέντευξη που παραχώρησε στις 7 Σεπτεμβρίου. Η αεροπορική εταιρεία θα είναι η πρώτη που θα πετάξει με το Α380 της Airbus. Τα πρώτα 10 αεροσκάφη θα τα παραλάβει τον Νοέμβριο.

Η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Ιαπωνίας, All Nippon, είναι έτοιμη να παραγγείλει φέτος 53 αεροσκάφη μακρινών αποστάσεων, αξίας περίπου 13 δισ. δολ. από την Boeing. Η αεροπορική εταιρεία θέλει να χρησιμοποιήσει τα 777-300ER των 365 θέσεων, εις αντικατάσταση των Boeing 747 και 777, έναντι των Airbus A380.

Πέρυσι η Boeing έκλεισε 155 παραγγελίες από αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Cathay Pacific και της Air India Ltd. για διαφορετικά μοντέλα του 777, που μπορούν να μεταφέρουν έως και 368 ανθρώπους στις τρεις θέσεις, πρώτη, business και οικονομική. Η αεροπορική βιομηχανία έχει στρέψει το βλέμμα της στην Ασία και τη Μ. Ανατολή για να πουλήσει το αεροσκάφος της 777-200LR, το μεγαλύτερο, που μπορεί να μεταφέρει χωρίς στάση 301 επιβάτες, διανύοντας 9.420 ναυτικά μίλια από το Τόκυο στο Σαντιάγκο των ΗΠΑ, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του προγράμματος των 777 της Boeing, Lars Andersen, τον περασμένο Ιούλιο.

Η Viva Macau, η πρώτη αεροπορική εταιρεία χαμηλού μεταφορικού κόστους στην πρώην πορτογαλική παροικία, διαλέγει μεταξύ των Α350 και των Boeing 787 στην παραγγελία 12 αεροσκαφών, αξίας 1,9 δισ. δολ., σύμφωνα με τον ανώτατο εκτελεστικό της διευθυντή, Andrew Pyne, στις 15 Δεκεμβρίου.

Η Malaysian Airline System Bhd., η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Μαλαισίας, ενδέχεται να αγοράσει ή να νοικιάσει 50 μεσαία αεροσκάφη για να αντικαταστήσει 39 Boeing 737-400. Η εταιρεία, που εδρεύει στην Κουάλα Λουμπούρ, σκέφτεται τα Α350 και τα Boeing 787, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της κυβέρνησης τον Μάϊο του 2005.

Η GoAirlines (India) Pvt., η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, που άρχισε να πραγματοποιεί πτήσεις τον περασμένο Νοέμβριο, ενδέχεται να ανακοινώσει την παραγγελία της την επόμενη εβδομάδα στην έκθεση στη Σιγκαπούρη. Βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την αγορά 50 αεροσκαφών είτε Airbus A320 είτε Boeing 737, σύμφωνα με τον διευθυντή της, Jeh Wadia, την περασμένο Ιούνιο.

Με την επιβατική κίνηση στην Κίνα να αυξάνεται 8,8% μέχρι το 2024 και την ανάπτυξη 25% ετησίως της αντίστοιχης της Ινδίας έως το 2010, η περιοχή έχει καταστεί πρόσφορο έδαφος για τις βιομηχανίες της αεροδιαστημικής σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η αύξηση των εσωτερικών πτήσεων στην Κίνα και την Ινδία, των ύο πιο πολυπληθών χωρών στον κόσμο, οδηγεί στη ζήτηση για αεροσκάφη με ένα διάδρομο, όπως τα Α320 της Airbus και τα 737 της Boeing.

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Airbus έκλεισε παραγγελία για 150 αεροσκάφη τύπου A320 από την Air China Ltd. και άλλες πέντε αεροπορικές εταιρείες της Κίνας για αεροσκάφη με έναν διάδρομο, τη μεγαλύτερη παραγγελία για αυτόν τον τύπο αεροσκαφών που έκλεισε ποτέ.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Κίνας παρήγγειλαν 352 αεροσκάφη πέρυσι από την Boeing και την Airbus, 17% των συνολικών παραγγελιών, που κλείστηκαν. Η Ινδία, με τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως την Air Deccan, παρήγγειλε 337 αεροσκάφη.

«Η Κίνα είναι ιδιαίτερα σημαντική για εμάς», ανέφερε ο αντιπρόεδρος των πωλήσεων εμπορικών αεροσκαφών της Boeing, Larry Dickenson, συμπληρώνοντας: «Είναι ισότιμη της αγοράς της Βορείου Αμερικής και θα καταστεί η μεγαλύτερη αγορά μέσα στα επόμενα 20 χρόνια».

Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην αρχική κατασκευή του 787, είπε o Dickenson. Το νέο αεροσκάφος βοήθησε την εταιρεία να ξανακερδίσει μερίδιο από την Airbus, που κατέστη η μεγαλύτερη βιομηχανία κατασκευής εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο το 2003.

Τον Ιανουάριο του 2005 η Boeing πούλησε 60 αεροσκάφη τύπου 787, αξίας 7,2 δισ. δολ. στην Air China, China Southern Airlines Co., την China Eastern Airlines Corp. και τρεις άλλες αεροπορικές εταιρείες της Κίνας. Η περιφέρεια της Ασίας, θα είναι η μεγαλύτερη αγορά για αεροσκάφη και θα την ακολουθήσει η Μ. Ανατολή, σύμφωνα με την Boeing.

«Στην πραγματικότητα έξι αεροπορικές εταιρείες της Κίνας διάλεξαν να είναι αγοραστές του 787», είπε ο Dickenson.

«Με τις σημερινές συνθήκες η Airbus δεν θα καταφέρει να αυξήσει το μερίδιό της στην Κίνα στο 50% μέχρι το 2013 από το 33% που κατέχει σήμερα», σύμφωνα με τον Laurence Barron, επικεφαλής της εταιρείας στην Κίνα, συμπληρώνοντας: «Θέλουμε να το φτάσουμε και θέλουμε να το δούμε να φθάνει στο 50%».

Περισσότερες από 900 εταιρείες θα συμμετάσχουν στην έκθεση Asian Aerospace 2006 την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με την Reed Exhibitions.

Η έκθεση, την οποία φιλοξενεί η Σιγκαπούρη από το 1981, θα μεταφερθεί στο Χονγκ Κονγκ στις αρχές του 2007.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα