ΣΕ συνεργασία με τη ρωσική OAO Sukhoi Co., θα προχωρήσει η μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της Ιταλίας, Finmeccanica SpA, για την κατασκευή ενός αεροσκάφους της πολιτικής αεροπορίας, το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει από 70 έως 100 επιβάτες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ρωσικής εταιρείας.
Η Finmeccanica θα υπογράψει τη συμφωνία στις 5 Μαρτίου, για την απόκτηση του 25% του σκέλους Sukhoi Civil Aircraft Co., της Sukhoi, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του περιφερειακού της διευθυντή, Anatoly Mezhevov, ο οποίος όμως δεν αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες αναφορικά με το τίμημα.
Η Sukhoi και η Finmeccanica σχεδιάζουν να εισέλθουν στην αγορά περιφερειακών αεροσκαφών, χωρητικότητας περίπου 100 θέσεων και να ανταγωνιστούν την Bombardier Inc. του Καναδά και την Empresa Brasileira de Aeronautica SA (Embraer) της Βραζιλίας. Η ζήτηση για αυτού του τύπου τα αεροσκάφη, που είναι μικρότερα από αυτά που σχεδιάζει και κατασκευάζει η Boeing Co. και η Airbus SAS, ενδέχεται να φτάσει στα περίπου 700, μέσα στις δύο επόμενες δεκαετίες, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Finmeccanica, που εδρεύει στη Ρώμη.
Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ θα αγοράσουν σύνθετα υλικά και θα παράσχουν στήριξη μετά την πώληση, καθώς και χρηματοδότηση, είπε σήμερα ο Mezhevov κατά τη διάρκεια της έκθεσης Asian Aerospace 2006 στη Σιγκαπούρη.
Η Sukhoi επιθυμεί να πουλήσει έως 250 νέα αεροσκάφη μέχρι τα τέλη του 2006, συμπεριλαμβανομένων και 60 αεροσκαφών στη Ευρωπαϊκή Ενωση και 40 σε αεροπορικές εταιρείες της Ασίας.
Air France-KLM Group και Deutsche Lufthansa AG έχουν πει ότι βρίσκονται στο στάδιο των διαπραγματεύσεων με την Sukhoi για αυτά τα αεροσκάφη.
Η Northwest Airlines Corp., η Delta Air Lines Inc., η Iberia Lineas Aereas de Espana SA, η Finnair Oyj, η Malaysian Airlines Systems Bhd, η OAO Aeroflot και η CSA της Δημοκρατίας της Τσεχίας, συγκαταλέγονται μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών, που συζητούν το θέμα της απόκτησης νέων αεροσκαφών από την Sukhoi.
Η κατασκευάστρια αεροσκαφών ψάχνει για αγοραστές στην Ινδονησία και άλλες χώρες της Ασίας, όπου προβλέπει ότι θα υπάρξουν ανάγκες για 832 αεροσκάφη αυτού του τύπου, χωρητικότητας 60-120 επιβατών μέχρι το 2024, σύμφωνα με τον Mezhevov.
Η Sukhoi αποφάσισε να μην συνεργαστεί με την Bombardier, την τρίτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εμπορικών αεροσκαφών για την ανάπτυξη νέων αεροπλάνων χωρητικότητας 110-130 επιβατών, συμπλήρωσε ο Mezhevov.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα η Bombardier εγκατέλειψε το σχέδιο ανάπτυξης ενός αεροσκάφους με περισσότερες από 100 θέσεις, αφήνοντας ελεύθερο το έδαφος μόνο στην Embraer και την Sukhoi.