Blue Star Ναυτιλιακή: 66,4% πάνω τα κέρδη του ομίλου

Μέρισμα 0,07 ευρώ ανά μετοχή
Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2006 18:27

Στο ποσό των 17,5 εκατ. ευρώ ανήλθαν στη χρήση του 2005 τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου Blue Star Ναυτιλιακή έναντι 10,5 εκατ. ευρώ το 2004, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 66,4%.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων & επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBITDA) ανήλθαν σε 37,641 εκατ. ευρώ από 30,389 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 23,8%.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (EBITDA), καθώς και των καθαρών κερδών μετά από φόρους, παρά την σημαντική αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, συνέβαλαν:

- Η μείωση του αριθμού πλοίων του στόλου με την πώληση τεσσάρων παλαιών πλοίων κατά το 2004, τα οποία δεν είχαν θετική λειτουργική εκμετάλλευση.

- Η επικέντρωση των δρομολογίων σε προσοδοφόρες γραμμές κατάλληλες για την πλήρη εκμετάλλευση των πλοίων.

- Ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών, πλην των καυσίμων, και η μείωση των διοικητικών εξόδων.

- Η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων μέσω αναχρηματοδότησης των δανειακών υποχρεώσεων του ομίλου και της αποπληρωμής του μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 133,379 εκατ. ευρώ από 128,495 εκατ. ευρώ το 2004, αυξημένος κατά 3,8%. Στην αύξηση του κύκλου εργασιών, σύμφωνα με την εταιρία, συνέβαλαν:

- Η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων όπου, εκτελώντας τα ίδια περίπου δρομολόγια με την προηγούμενη χρήση, το μεταφορικό έργο αυξήθηκε σημαντικά.

- Η συνολική αύξηση της τουριστικής κίνησης επιβατών και οχημάτων που παρατηρήθηκε στα ελληνικά νησιά.

- Οι υψηλές πληρότητες που επετεύχθησαν στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Μπάρι Ιταλίας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, όπου ο όμιλος πέτυχε να αυξήσει το μεταφορικό του έργο σε μεγαλύτερο ποσοστό από την αύξηση δρομολογίων που προσέφερε, λόγω της προσθήκης του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή, και παρά την αύξηση του ανταγωνισμού που παρατηρήθηκε στην συγκεκριμένη γραμμή.

Το μεταφορικό έργο του ομίλου ανήλθε σε 3.478.082 επιβάτες, 422.975 Ι.Χ. οχήματα και 123.079 φορτηγά αυτοκίνητα, μειωμένο κατά 9,7% στους επιβάτες, 20,6% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 5% στα φορτηγά αυτοκίνητα σε σύγκριση με το 2004. Το μεταφορικό έργο μειώθηκε λόγω της πώλησης τεσσάρων πλοίων κατά τη διάρκεια του 2004 και της μεταδρομολόγησης ενός πλοίου από τις ακτοπλοϊκές γραμμές στις διεθνείς γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας.

Η διοίκηση του ομίλου, όπως αναφέρει, συνεχίζει να διερευνά την ανάπτυξη νέων γραμμών στην ακτοπλοϊκή αγορά του εσωτερικού και στο εξωτερικό μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν.

Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισε να προτείνει στην γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 7,350 εκατ. ευρώ ή 0,07 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 16,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα