Αύξηση των ναύλων κοντέϊνερ σχεδιάζουν 14 ναυτιλιακές στην Ευρώπη

Πέμπτη, 02 Μαρτίου 2006 09:11

ΠΡΟΤΑΣΗ για αύξηση των ναύλων για τα κοντέϊνερ που μεταφέρονται μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, καθώς αυξάνεται η ζήτηση, έκανε η A.P. Moeller-Maersk A/S, η Neptune Orient Lines Ltd. και άλλες 13 ναυτιλιακές εταιρείες.

Από την 1η Απριλίου η μεταφορά των κοντέϊνερ 20 ποδών από την Ασία - εκτός Ιαπωνίας - στην Ευρώπη από τα 15 μέλη της Far Eastern Freight Conference θα είναι 200 δολ. ακριβότερη, σύμφωαν με χθεσινή ανακοίνωση του ομίλου, μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η αύξηση θα ισχύσει μέχρι τα τέλη του Ιουνίου. Ο όμιλος, αποτελεί περίπου το 70% του εμπορίου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Η Neptune Orient, η Hapag-Lloyd AG και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, κάνουν περισσότερες δουλειές καθώς αυξάνονται οι εισαγωγές από τη Β. Αμερική και την Ευρώπη για τα παιχνίδια που κατασκευάζονται στην Ασία, τα ρούχα και άλλα καταναλωτικά αγαθά. Οι δείκτες των κοντέϊνερ, ενδέχεται να υποχωρήσουν το 2006 για πρώτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια, καθώς τα ναυπηγεία παραδίδουν αριθμό πλοίων ρεκόρ και ο συνωστισμός στα λιμάνια μειώνεται. Περίπου το 80% του παγκοσμίου εμπορίου, γίνεται δια της θαλάσσης.

Ο όμιλος επιθυμεί να αυξήσει τους δείκτες κατά 200 δολ. για κάθε κοντέϊνερ 20 ποδών που μεταφέρεται στην Ευρώπη από την Ιαπωνία για τα συμβόλαια διάρκειας 12 μηνών. Επίσης σχεδιάζει να αυξήσει τους ναύλους κατά 50 δολ. ανά κοντέϊνερ που μεταφέρεται από την Ευρώπη στην Ασία, μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Με την επέκταση του εμπορίου, η Cosco Container Lines Co. και άλλες εταιρείες αγοράζουν μεγαλύτερα πλοία, καθώς ανησυχία επικρατεί ότι η δυναμικότητα θα υπερβεί τη ζήτηση το επόμενο έτος. Η Mediterranean Shipping Co. με έδρα τη Γενεύη, διαχειρίζεται το μεγαλύτερο πλοίο, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 9.200 κουτιά.

Οι δείκτες των ναύλων για κάποια δρομολόγια, συμπεριλαμβανομένου και αυτού μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης, έχουν βρεθεί υπό πίεση τελευταία, καθώς όλο και περισσότερα νέα πλοία, αρχίζουν να κάνουν δρομολόγια, είπε χθες ο Ron Widdows, ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής του τμήματος κοντέϊνερ της Νeptune Orient.

Οι δείκτες για τα κοντέϊνερ που κινούνται από την Ασία στην Ευρώπη, μειώθηκαν 2,8% το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2005, σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2004, σημειώνοντας την πρώτη πτώση μέσα σε τρία χρόνια, σύμφωνα Containerisation International.

Αλλα μέλη, περιλαμβάνουν την ANL Container Lines Pty Ltd., την CMA CGM SA, την Egyptian International Shipping Co., την Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine Co., την Kawasaki Kisen Kaisha Ltd., την MISC Bhd., την Mitsui O.S.K. Lines Ltd., την Nippon Yusen K.K., την Orient Overseas Container Line, Safmarine και την Yang Ming Marine Transport Corp.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα