Goldman: «Η Κίνα ρυθμίζει τις τιμές σιδηρομεταλλεύματος»

Για να επηρεάσει τις συνομιλίες με τους προμηθευτές
Τετάρτη, 08 Μαρτίου 2006 13:31

Η ΚΙΝΑ η μεγαλύτερη αγοράστρια σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο, μάλλον ελέγχει τις τιμές εισαγωγής του υλικούς για την βιομηχανία ατσαλιού, προκειμένου να επηρεάσει τις συνομιλίες για τα ετήσια συμβόλαια τιμών, σύμφωνα με την Goldman Sachs JBWere Pty.

Η Κίνα, η μεγαλύτερη χώρα χρήσης του ατσαλιού παγκοσμίως, εμφανίζεται να προσπαθεί να περιορίσει τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και να ελέγξει τις τιμές για άμεση παράδοση, σύμφωνα με χθεσινή έκθεση των αναλυτών της Goldman. Η Κίνα έχει καπελώσει τις τιμές, σύμφωνα με τους διαπραγματευτές, συμπεριλαμβανομένου και του Wang Chaoyun, της Panzhihua Iron & Steel Group.

Η Βaosteel Group Corp., η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ατσαλιού της Κίνας, ηγείται των συνομιλιών των 16 μεγαλύτερων μεταλλουργιών με τους προμηθευτές, την BHP Billiton, τη Rio Tinto Group και τη Cia. Vale do Rio Doce. Η Baosteel θέλει συμβόλαια με χαμηλότερες τιμές φέτος, ανέφερε χθες ο Ai Baojun, πρόεδρος της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης, εταιρείας.

Η αύξηση της ζήτησης από την Κίνα, ώθησε τις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος σε επίπεδα ρεκόρ κατά 71,5% το 2005 και στα 40 δολ. ο τόνος. Η Κίνα δεν θα συμφωνήσει στα αιτήματα των προμηθευτών για αύξηση των τιμών τη χρονιά που αρχίζει στη 1 Απριλίου, επεσήμανε ο Ai της Baosteel.

H Κίνα, κράτησε τις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος στα περίπου 54 δολ. ο μετρικός τόνος για τις εισαγωγές από την Αυστραλία και στα 70 δολ. ο τόνος για αυτές από τη Βραζιλία, συμπεριλαμβανομένων και των χρεώσεων μεταφοράς, σύμφωνα με τους Κινέζους διαπραγματευτές. Το υπουργείο Εμπορίου της χώρας είπε σήμερα ότι δεν εξέδωσε κάποια ανακοίνωση που να σχετίζεται με τον περιορισμό των τιμών σιδηρομεταλλεύματος και αρνήθηκε να κάνει περαιτέρω σχόλια. Ο Dong Zhihong, αξιωματούχος της ένωσης ατσαλιού, είπε χθες ότι δεν γνωρίζει κάποια όρια τιμών.

Οι μεταλλουργίες θα πετύχουν μία αύξηση της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος κατά 10% τη χρονιά που αρχίζει στη 1 Απριλίου, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman. Τα συμβόλαια θα κλείσουν φέτος σε τιμές 18% υψηλότερα από το 2005, σύμφωνα με έκθεση της Merrill Lynch & Co., τον μήνα που πέρασε.

Το κόστος μεταφοράς, αποτέλεσε πέρυσι θέμα των διαπραγματεύσεων. Κόστισε 11.745 δολ. ο τόνος για τη μεταφορά δια της θαλάσσης από τη Δυτική Αυστραλία στην Κίνα μέχρι τις 6 Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange. Για τη μεταφορά ενός τόνου σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία στην Κίνα το κόστος ήταν 25 δολ. ο τόνος.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα