Λίγες ημέρες αφότου ο Κάρλος Γκοσν συνελήφθη, οδηγήθηκε στη φυλακή και έχασε τους τίτλους του στη Renault- Nissan, δύο κορυφαία στελέχη της συμμαχίας συναντήθηκαν στο Άμστερνταμ για να καθαρίσουν την ατμόσφαιρα. Το δείπνο, που έλαβε χώρα λίγο μετά την τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ., ήταν μία ευκαιρία για τους επικεφαλής των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών να γνωριστούν καλύτερα. Και σε αυτό έγινε σαφές πως ο άλλοτε πανίσχυρος άνδρας της αγοράς αυτοκινήτου και θεωρούμενος ως «σωτήρας» κάποτε στην Ιαπωνία, οδηγήθηκε ξαφνικά στην πτώση, όπως εξηγεί σε αναλυτικό ρεπορτάζ η WSJ.
Ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Χιρότο Σαϊκάουα, εκείνος που έριξε την «βόμβα» στο δείπνο. Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, που επικαλείται καλά πληροφορημένες πηγές, εκμυστηρεύθηκε στον Γάλλο ομόλογό του, ότι στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν εκείνα, που συγκέντρωσαν τα στοιχεία κατά του Κάρλος Γκοσν και τα έστειλαν στις ιαπωνικές αρχές. Είχαν ένα πράγμα κατά νου: Να αποτρέψουν μία πλήρη συγχώνευση των Nissan και Renault- κάτι που ήταν γνωστό ότι ο Γκοσν ήθελε πολύ. Οι «αντάρτες» της Nissan φοβούνταν ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα περάσει σε γαλλικά χέρια.
Η παραδοχή στο δείπνο της 31ης Ιανουαρίου εξηγεί γιατί η Nissan έσπευσε από την πρώτη στιγμή της σύλληψης και ενώ ακόμη δεν είχαν δοθεί στη δημοσιότητα τα στοιχεία, στα οποία βασίστηκε, να στραφεί κατά του 65χρονου και να του δείξει την πόρτα της εξόδου.
Δύο στελέχη της Nissan, αποφασισμένα να εμποδίσουν τα σχέδια συγχώνευσης, άνοιξαν μία ενδελεχή έρευνα τον Απρίλιο του 2018 στη βάση φημολογίας που κυκλοφορούσε για πολύ καιρό για οικονομικές ατασθαλίες του Γκοσν. Όταν βρήκαν ενδείξεις έστειλαν τα έγγραφα στις εισαγγελικές αρχές. «Πρωταρχικό τους κίνητρο ήταν η προστασία της Nissan, της οποίας το όνομα σημαίνει βιομηχανία της Ιαπωνίας» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι πηγές στην WSJ, αποκαλύπτοντας ότι ακόμη και στην εποχή της παγκοσμιοποίησης ή σήμερα περισσότερο από ποτέ οι χώρες θέλουν να θωρακίσουν τους εθνικούς πρωταθλητές τους.
Πηγή: WSJ