ΜΟΝΑΔΙΚΗ λύση για το μέλλον της Ολυμπιακής είναι η «δημιουργία νέας εταιρείας που θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια και υπό ιδιώτη μάνατζερ», λύση την οποία επεξεργάζεται η κυβέρνηση, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, Μιχ. Λιάπης, χθες μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό.
Για την έγκριση του νέου σχεδίου γίνονται σκληρές διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους τεχνοκράτες των Βρυξελλών, ωστόσο όποια και αν είναι η εξέλιξη αναπόφευκτα οδυνηρό αναμένεται το μέλλον της Ολυμπιακής.
Το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας εταιρείας προβλέπει δραματική μείωση του προσωπικού, συρρίκνωση του στόλου και των δρομολογίων, ενώ στη συνέχεια η Ολυμπιακή Αεροπορία και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα οδηγηθούν σε εκκαθάριση. Ωστόσο, ακόμη και αυτό το σχέδιο τελεί υπό την αίρεση ότι, η Κομισιόν δεν θα επιμείνει στην άμεση επιστροφή των 540 εκατ. ευρώ κάτι που συνεπάγεται με κλείσιμο της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο σύμβουλος αποκρατικοποίησης, Sabre, εισηγείται εκκαθάριση τόσο της Ολυμπιακής όσο και των Ολυμπιακών Αερογραμμών και σύσταση νέας εταιρείας, με την προσωρινή ονομασία Pantheon Airways, που θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στις 26 Οκτωβρίου 2006.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τεχνική βάση και τα εμπορεύματα πρόκειται να πουληθούν και θα διατηρηθεί το πτητικό τμήμα το οποίο κατά κανόνα είναι ζημιογόνο. Πάντως, το ιστορικό όνομα της Ολυμπιακής με τους κύκλους θα δημοπρατηθεί.
«Ελπίζω ότι σύντομα θα παρουσιάσουμε μία πρόταση και στην Ε.Ε. ώστε να έχουμε το έχειν καλώς και από την Κομισιόν» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάπης εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου.
Το στίγμα των προθέσεών τους αναμένεται να δώσουν την Πέμπτη οι εργαζόμενοι κατά την διάρκεια του συνεδρίου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), ο πρόεδρος της οποίας έκανε χθες λόγο για κακόγουστο αστείο. Ανάλογη είναι και η αντίδραση των προέδρων των Ενώσεων Τεχνικών, Χειριστών και Φροντιστών, οι οποίοι προειδοποιούν με κινητοποιήσεις.
Τι προβλέπεται
Η νέα εταιρεία, που θα έχει καθαρά πτητικό έργο βασισμένη σε ιδιωτικά κεφάλαια, θα αρχίσει τη δραστηριότητά της με 33 μισθωμένα αεροσκάφη, από 41 σήμερα, θα καλύπτει 92 προορισμούς, από 118 σήμερα, και θα απασχολεί το 2007 2.162 εργαζόμενους με ατομικές συμβάσεις. Το σημερινό προσωπικό της Ολυμπιακής που δεν θα συγκεντρώσει τις προϋποθέσεις για αναγκαστική πρόωρη συνταξιοδότηση, θα απολυθεί πριν από την εκκαθάριση.
Φ. ΖΩΗΣ