Clarkson: Πρόβλεψη για μείωση 25% των ναυλώσεων τάνκερ

Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2006 09:48

ΜΕΙΩΣΗ 25% ενδέχεται να σημειώσει φέτος το κόστος της μίσθωσης τάνκερ, αποτέλεσμα της υπερβολικής προμήθειας πλοίων, σύμφωνα με την Clarkson Plc, τον μεγαλύτερο ναυλομεσίτη στον κόσμο.

Παγκοσμίως, ο στόλος των τάνκερ ενδέχεται να αυξηθεί 5,1% το 2006, σύμφωνα με τον Martin Stopford, επικεφαλής του τμήματος ερευνών της Clarkson, κατά τη διάρκεια ομιλίας τους στη σύσκεψη της Ιnternational Association of Independent Tanker Owners, στη Σιγκαπούρη.

«Είμαι σχεδόν πεπεισμένος ότι οι ναύλοι θα μειωθούν», είπε ο Stopford, συμπληρώνοντας: «Υπάρχει μια σταθερή αύξηση του τονάζ στην αγορά».

Η ζήτηση από την Κίνα, της οποίας η οικονομία αναπτύχθηκε 9,95 πέρυσι, διατήρησε τους ναύλους των δρομολογίων διεθνώς, πάνω από τους ιστορικούς μέσους όρους τα τρία τελευταία χρόνια. Η Κίνα, αύξησε τις εισαγωγές για να καλύψει τη ζήτηση για ενέργεια και ατσάλι. Οι εφοπλιστές, δαπάνησαν τα κέρδη τους σε νέα πλοία, αναλαμβάνοντας υποχρεώσεις ρεκόρ για την αγορά τους, ύψους 76,3 δισ. δολ. το 2004 και 71,5 δισ. δολ. το 2005, σύμφωνα με την Clarkson στις 2 Μαρτίου.

Χθες, η Clarkson ανακοίνωσε μείωση των κερδών της δεύτερο εξάμηνο της χρήσης, λέγοντας ότι περιμένει «εξαιρετικά» αποτελέσματα για το 2006. Τα καθαρά κέρδη το εξάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, υποχώρησαν 8,6%, στα 6,4 εκατ. λίρες Αγγλίας (11 εκατ. δολ.) από 7 εκατ. λίρες, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg.

Η φετινή χρονιά άρχισε με καλούς ναύλους, πάνω από τους μακροπρόθεσμους μέσους όρους, με την Κίνα να συνεχίζει να ηγείται της ανάπτυξης, σύμφωνα με χθεσινή δήλωση του προέδρου της Clarkson, Tim Harris.

H εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1875, εισπράττει αμοιβές από το κλείσιμο πλοίων για τη μεταφορά κοντέϊνερ, καθώς επίσης και για τη μεταφορά πετρελαίου και άνθρακα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα