Ο Ίλον Μασκ της Tesla αποφάσισε να αιφνιδιάσει και πάλι την αγορά. Όχι τόσο με την προειδοποίηση ότι το πρώτο τρίμηνο του 2019 η εταιρεία δεν θα παράξει κέρδη (κόντρα στην παλαιότερη υπόσχεση), αλλά κυρίως με την άνευ προηγουμένου απόφαση να στραφεί αποκλειστικά στο Διαδίκτυο για τις πωλήσεις της.
Η αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αρχίσει να κλείσει μία σειρά καταστημάτων με στόχο να συνεχίσει μόνο με online πωλήσεις των οχημάτων της. Με αυτόν τον τρόπο θέλει να περιορίσει δραστικά τα κόστη, ώστε να μπορεί να προσφέρει το Model 3 σε τιμή έναρξης 35.000 δολαρίων. Πρόκειται για το πιο προσιτό οικονομικά μοντέλο της, το οποίο όμως εξακολουθούσε να θεωρείται πολύ ακριβή επιλογή για μεγάλη μερίδα καταναλωτών.
Η μείωση της τιμής στα 35.000 δολάρια είναι ουσιαστικό κομμάτι στην προσπάθεια της Tesla να μεταμορφωθεί από μία εταιρεία της Σίλικον Βάλεϊ σε κλασική αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρώτο βήμα ήταν η αύξηση των επιπέδων παραγωγής, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό.
Η κίνηση- έκπληξη για στροφή στις online πωλήσεις αναμένεται να πυροδοτήσει ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στις αμερικανικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, οι οποίες πέρασαν μία δεκαετία μαχόμενες την απόφαση της Tesla για απευθείας πωλήσεις στους πελάτες της μέσω δικών της καταστημάτων. Στις ΗΠΑ, όπως και στις περισσότερες μεγάλες αγορές ανά τον κόσμο, για περισσότερα από 100 χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονται σε ένα δίκτυο τρίτων αντιπροσώπων για τις πωλήσεις των οχημάτων τους.
Όσο για τους επενδυτές, προς το παρόν εστιάζουν περισσότερο στην προειδοποίηση για τις κατώτερες των προσδοκιών επιδόσεις τριμήνου, θέτοντας έτσι υπό πίεση την μετοχή της εταιρείας. Θα περιμένουν να δουν εάν η απόφαση για μείωση της τιμής και η αλλαγή στρατηγικής στις πωλήσεις θα αποδώσουν τους επιδιωκόμενους καρπούς.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε ήδη ανακοινώσει ότι θα προβεί στην περικοπή 3.000 θέσεων εργασίας, που αντιστοιχούν στο 7% του προσωπικού της.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από WSJ, Bloomberg