Σε χαμηλά τριετίας η ναυλαγορά με... οδηγό τα capes

Τα capesize οδήγησαν στη μεγάλη πτώση τον δείκτη BDI
Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019 22:57
UPD:22:57
Οι ναύλοι για ένα ταξίδι από Αυστραλία προς την Κίνα μειώθηκαν στα 4,3 δολ. ο τόνος ή 25% χαμηλότερα από πέρυσι την ίδια περίοδο, ενώ για ένα ταξίδι από Βραζιλία σε Κίνα έπεσε κατά 24% σε ετήσια βάση στα 13,3 δολ. (-5% σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν)

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Σε χαμηλά τριών ετών βρίσκεται πλέον η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, καθώς ο βασικός δείκτης Baltic Dry Index έπεσε χθες κάτω από τις 600 μονάδες, στις 595 μονάδες. Στα επίπεδα αυτά είχε να βρεθεί από τον Ιούνιο του 2016 και συγκεκριμένα τις 17 Ιουνίου, όταν είχε πέσεις τις 587 ομάδες.

Η χθεσινή πτωτική εξέλιξη οφείλεται στα capesize πλοία, καθώς οι δείκτες στα μικρότερου μεγέθους πλοία αντέδρασαν ελαφρώς ανοδικά.

Ειδικότερα οι ναύλοι και συνεπώς ο σχετικός δείκτης (Baltic Capesize Index-BCI) στα πλοία τύπου capes (πάνω από 170.000 dwt) που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος επηρεάστηκαν σημαντικά όλο το προηγούμενο διάστημα από έναν συνδυασμό παραγόντων. Ένας εξ αυτών ήταν η καταστροφή του φράγματος της Vale στη Βραζιλία που ενισχύει την αβεβαιότητα σχετικά με τα μελλοντικά εξαγωγικά φορτία σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία προς την Κίνα.

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley οι περιορισμοί στο εμπόριο λόγω των εορτών κινεζικής πρωτοχρονιάς και οι πέραν του αναμενομένου αρνητικές επιπτώσεις από τα τραγικό δυστύχημα στο ορυχείο της Vale στη Βραζιλία λειτουργούν πιεστικά στη ναυλαγορά.

Οι ναύλοι για ένα ταξίδι από Αυστραλία προς την Κίνα μειώθηκαν στα 4,3 δολ. ο τόνος ή 25% χαμηλότερα από πέρυσι την ίδια περίοδο, ενώ για ένα ταξίδι από Βραζιλία σε Κίνα έπεσε κατά 24% σε ετήσια βάση στα 13,3 δολ. (-5% σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν).

Η καταστροφή στη Vale επηρέασε σοβαρά την αγορά των μεγάλων πλοίων και οδήγησε σε απότομη πτώση των ναύλων σύμφωνα και με το report του thebalticbriefing.com. Πολλά ορυχεία αποχώρησαν από την αγορά για λόγους ασφαλείας, ενώ ο ημερήσιος ναύλος για ένα ταξίδι στις αρχές Μαρτίου αναμένεται να γλιστρήσει κάτω από τα 13 δολ. την ημέρα.

Επίσης πλοία που αντί για τη Βραζιλία είδαν ως εναλλακτική λύση φορτία από τη Νότια Αφρική έρχονται και εκεί αντιμέτωπα με ναύλους για ένα ταξίδι, κάτω από τα 9,5 δολ. ο τόνος.

 Σημειώνεται ότι σε time charter, ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capes βρέθηκε χθες κάτω από τα 8.000 δολ. και συγκεκριμένα στα 7.561 δολ. σε αντίθεση με τους ναύλους στα μικρότερου μεγέθους πλοία που όπως προαναφέρθηκε κατέγραψαν μια ανοδική αντίδραση, μετά από πολλές ημέρες.

Ανοδικά στα panamax

Στα panamax ο μέσος ημερήσιος ναύλος αυξήθηκε κατά 96 δολ. στα 4.714 δολ., ενώ στα supramax ο μέσος ημερήσιος ναύλος αυξήθηκε κατά 168 δολ. στα 5.038 δολ.

Μια «διαφορετική» προσέγγιση στην ανάλυσή του για την πορεία της ναυλαγοράς επιχειρεί ο ναυλομεσιτικός οίκος Braemar ACM, ο οποίος διατυπώνει την εκτίμηση ότι για την πτωτική τάση στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου δεν ευθύνεται μόνο το τραγικό δυστύχημα στη Vale, καθώς η πτωτική τάση στους ναύλους είχε προδιαγραφεί πολύ πριν από το δυστύχημα και καταγράφεται και στις μικρότερες κατηγορίες πλοίων.

 Όπως σημειώνει μέχρι την προηγούμενη Παρασκευή, οι ναύλοι των πλοίων αυτών κατέγραφαν χαμηλό τριετίας και ενώ δεν επηρεάζονται από τις επιπτώσεις στις μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος.

Στην πραγματικότητα, το δυστύχημα στο Brumadinho ήρθε σε μία περίοδο βαθιάς αβεβαιότητας στην αγορά, με τα προβλήματα να ξεκινούν το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με τον αναλυτή James Johnston της Braemar ACM, ο οποίος επικαλείται και την πορεία των παραγώγων, που «βλέπουν» ότι η αγορά θα κινηθεί πιο αδύνατα το 2019 από ό,τι το 2018.

Στις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2018, το Cal19 Capesize FFA πραγματοποιούσε συναλλαγές σε επίπεδα άνω των 21.000 δολ. την ημέρα, όμως μετά από δυόμισι μήνες αργότερα οι συναλλαγές γίνονταν στα 14.000 δολάρια την ημέρα και τώρα στα 11.000 δολάρια την ημέρα. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα