Από την έντυπη έκδοση
Πενήντα χρόνια στους αιθέρες συμπληρώνει σήμερα το τζάμπο Boeing 747, ένα αεροσκάφος στο οποίο πιστώνεται ο «εκδημοκρατισμός» των αεροπορικών συγκοινωνιών τη δεκαετία του 1970, για να χάσει εν συνεχεία τη λάμψη του από την επέλαση των δικινητήριων επιβατικών αεροσκαφών.
Τώρα επανέρχεται δυναμικά στους ορίζοντες, χάρη στην ανάπτυξη της αγοράς μεταφοράς εμπορευμάτων αεροπορικώς, που πυροδοτήθηκε από τις online αγορές. Γνωστό με την επωνυμία «βασιλιάς των αιθέρων» μεταξύ των αεροσκαφών της Boeing, είναι το πιο εύκολα αναγνωρίσιμο αεροσκάφος στον κόσμο με τη χαρακτηριστική κεκλιμένη του άτρακτο και τους τέσσερις κινητήρες του.
Τώρα, βιώνει μία δεύτερη, ίσως λιγότερο λαμπερή, φάση ζωής, ως το βασικό αεροσκάφος μεταφοράς εμπορευμάτων για εταιρείες, μεταξύ των οποίων η United Parcel Service (UPS). Η UPS παρήγγειλε 14 επιπλέον αεροσκάφη 747 πέρυσι, γεγονός που συνέβαλε αποφασιστικά στο να απομακρυνθούν οι όποιες αμφιβολίες για το μέλλον του τζάμπο, το οποίο αναμένεται να επιζήσει του ευρωπαίου ανταγωνιστή του A380.
H Αirbus εξετάζει «πολύ σοβαρά» να κλείσει τις μονάδες της που κατασκευάζουν το A380 πολύ πιο γρήγορα απ' ό,τι αναμενόταν, από τη στιγμή που η Emirates του Ντουμπάι άφησε να εννοηθεί ότι θα στρέψει πλέον τις παραγγελίες της από το Α380 στο μικρότερο Α350.
Η Boeing είχε γνωστοποιήσει πριν από δύο χρόνια ότι σκόπευε να σταματήσει την παραγωγή του 747 λόγω μείωσης παραγγελιών και πιέσεων στις τιμές. Όμως, τώρα, τα πράγματα φαίνεται να διαγράφονται διαφορετικά, χάρη στη ζήτηση από κάποιες εταιρείες που θέλουν να αυξήσουν τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές τους.
Ε.Τ.