Στο 3,3% ο πληθωρισμός Μαρτίου

Δευτέρα, 10 Απριλίου 2006 12:21
UPD:12:44

Αύξηση 3,3% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2006 προς τον αντίστοιχο μήνα του 2005 έναντι αυξήσεως 2,9% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάρτιο 2006, σε σύγκριση με το Φεβρουάριο 2006 παρουσίασε αύξηση 2,3%, έναντι αυξήσεως, επίσης 2,3%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 05 - Μαρτίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 04 – Μαρτίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,1% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,3% το μήνα Μάρτιο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2006, προήλθε από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μοσχάρι νωπό, ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές, τυρί φέτα, ελαιόλαδο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα λαχανικά νωπά.

β) Κατά 17,3% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

γ) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και του πετρελαίου θέρμανσης.

δ) Κατά 4,7% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

ε) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, της νοσοκομειακής

περίθαλψης.

στ) Κατά 1,6% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), του κομίστρου των ταξί και των εισιτηρίων των υπεραστικών τρένων, των υπεραστικών λεωφορείων και των αστικών συγκοινωνιών.

ζ) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω, κυρίως, της επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,3% το μήνα Μάρτιο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, καφές, αναψυκτικά.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών, κυρίως, στα είδη: ψάρια νωπά, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.

β) Κατά 3,3% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων και των μη σερβιριζόμενων αλκοολούχων ποτών.

γ) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 7,6% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος, του πετρελαίου θέρμανσης, του υγραερίου και των στερεών καυσίμων.

ε) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες και υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.

στ) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των φαρμάκων, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ανταλλακτικών αυτοκινήτου, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), των διοδίων, του κομίστρου των ταξί, των ναύλων των πλοίων και των εισιτηρίων των υπεραστικών τρένων, των υπεραστικών λεωφορείων και των αστικών συγκοινωνιών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

η) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

θ) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία - εφημερίδες - περιοδικά - γραφικά, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ι) Κατά 3,7 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

ια) Κατά 2,7% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα),

κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

ιβ) Κατά 2,6% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

Εναρμονισμένος δείκτης

Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2005, παρουσίασε αύξηση 3,3%, έναντι αυξήσεως 2,9% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.

Ο Εν. ΔΤΚ κατά το μήνα Μάρτιο 2006, σε σύγκριση με το Φεβρουάριο 2006, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αυξήσεως 2,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Εν. ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 05 – Μαρτίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 04 - Μαρτίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,4%, έναντι αυξήσεως 3,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα