Η στροφή των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές και ο έντονος ανταγωνισμός εντείνει τις πιέσεις στους παραδοσιακούς κολοσσούς του λιανικού εμπορίου ανά τόν κόσμο. Στην Ευρώπη οι επιπτώσεις είναι εμφανείς σε δύο από τις μεγαλύτερες οικονομίες της ηπείρου, τη Βρετανία και τη Γερμανία.
Η Tesco, η κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδιάζει να καταργήσει περί τις 15.000 θέσεις εργασίας και να κλείσει πάγκους με κρέας, ψάρι και ντελικατέσεν, ενώ θα αντικαταστήσει καντίνες, στις οποίες εξυπηρετεί τους πελάτες προσωπικό, με μηχανήματα αυτόματης πώλησης, σύμφωνα με ρεπορτάζ της κυριακάτικης έκδοσης της Mail. Οι περικοπές θα επηρεάσουν πιθανότατα το μεγαλύτερο μέρος των 732 μεγάλων καταστημάτων της.
Λίγες ημέρες νωρίτερα η Galeria Kaufhof, με πολυκαταστήματα σε αρκετές πόλεις, μεταξύ των οποίων το Βερολίνο και το Μόναχο, ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 2.600 θέσεις. Η επίσης γερμανική αλυσίδα καταστημάτων ένδυσης Gerry Weber International άρχισε τη διαδικασία ένταξης σε καθεστώς πτώχευσης.
Οι παραπάνω εταιρείες έρχονται να προστεθούν στη λίστα των ευρωπαϊκών ομίλων λιανικής, που υποφέρουν από τον online ανταγωνισμό, και η οποία μακραίνει ταχύτατα.
Στη Βρετανία υπάρχει ανησυχία και για το μέλλον εταιρειών, όπως η Debenhams, η οποία βρίσκεται σε διαρπαγματεύσεις με τους πιστωτές της, καθώς λήγει στις αρχές του επόμενου έτους χρέος ύψους 300 εκατ. στερλινών. Η αλυσίδα ζαχαροπλαστείων Paitsserie Valerie επίσης βρίσκεται σε δύσκολη θέση και αναζητεί αγοραστή, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Sports Direct International, Μάικ Άσλι, διέσωσε πέρυσι την αλυσίδα πολυκαταστημάτων House of Fraser.
Πηγή: Bloomberg