Από την έντυπη έκδοση
Όλοι οι παράγοντες της αλυσίδας εφοδιασμού καυσίμων στη ναυτιλία πρέπει να συνεργαστούν τους επόμενους μήνες για να διασφαλίσουν ότι τα νέα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο δεν θα προκαλούν ατυχήματα ή ρύπανση, σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Φαφαλιό, επικεφαλής της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).
O κ. Φαφαλιός κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η οποία πρόσφατα υπογράμμισε τη σημασία της απόφασης του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού να επιβεβαιώσει την αποκλειστική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (Maritime Safety Committee - MSC 100) του IMO στα ζητήματα ασφάλειας των καυσίμων των πλοίων και να δρομολογήσει ενέργειες που στοχεύουν στην αντιμετώπισή τους, καθώς αυτά αναμένεται να γίνουν πιο έντονα από 1.1.2020 μετά την εφαρμογή του νέου, παγκόσμιου ορίου του θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα.
Ο πρόεδρος του Committee προέτρεψε τον ΙΜΟ, εν όψει εφαρμογής των νέων κανονισμών για τη χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο από το 2020, να ζητήσει απ' όλους τους εμπλεκόμενους, όπως είναι οι πετρελαϊκές εταιρείες, οι κατασκευαστές εξοπλισμού, οι νηογνώμονες, να συνεργαστούν για να διασφαλίσουν ότι τα καύσιμα που θα κυκλοφορήσουν θα είναι σύμφωνα με τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες, δεν θα βλάψουν τους κινητήρες των πλοίων και δεν θα προκαλέσουν ατυχήματα. Οι προκλήσεις της ναυτιλίας
Για τη ναυτιλία, σημείωσε ο κ. Φαφαλιός, η ανάγκη για επάρκεια εφοδιασμού με καύσιμα καλής ποιότητας είναι κεφαλαιώδους σημασίας σε σύγκριση με άλλα θέματα, όπως το κατά πόσον πρέπει να τοποθετηθούν scrubbers καυσαερίων στα πλοία.
Ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε στο θέμα των καυσίμων, ένα θέμα που απασχολεί την παγκόσμια ναυτιλία στη διάρκεια κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Committee στο Baltic Exchange. Στην εκδήλωση παρέστη και ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim.
Υπενθυμίζεται ότι από τον Ιανουάριο του 2020 τα πλοία πρέπει να καίνε καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,5%, ή άλλως θα πρέπει να εγκαταστήσουν συστήματα scrubbers που θα «καθαρίζουν» τα καύσιμα με υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, που ενδεχομένως θα χρησιμοποιούν τα πλοία.
Ο κ. Φαφαλιός σημείωσε ακόμη το κύριο πρόβλημα για τη ναυτιλία δεν είναι αν και σε ποιο πλοίο ταιριάζουν τα scrubbers, αλλά αν μέχρι το 2020 θα υπάρχει και πόσο διαθέσιμο καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και επίσης αν τα πλοία και το περιβάλλον κινδυνεύουν από καύσιμα που δεν θα είναι συμβατά με τα συστήματα πρόωσης των πλοίων.
Οι επιπτώσεις του Brexit
Επίσης αναφέρθηκε και στο επικείμενο Brexit και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό στη ναυτιλία, επισημαίνοντάς ότι στόχος του Λονδίνου θα πρέπει να είναι η διατήρηση του στη θέση του παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου και μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όσον αφορά το Ηνωμένο Βασίλειο, είναι δύσκολο να προβλέψουμε πώς θα επιλυθούν τα ζητήματα που προκύπτουν από το Brexit, αλλά πάνω απ' όλα υποστηρίζουμε σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια του Λονδίνου να παραμείνει το επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, τόνισε ο κ. Φαφαλιός.
Τέλος, σχολιάζοντας τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας σημείωσε ότι μια αποτυχία στην επίλυση των διαφορών των δυο χωρών θα έχει αρνητικές επιπτώσεις και στις δυο οικονομίες.
Το ελληνικό νηολόγιο
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου αναφέρθηκε ακόμη και σε θέματα που απασχολούν ιδιαίτερα την ελληνική ναυτιλία όπως είναι η πορεία του ελληνικού νηολογίου και η κατάσταση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και ζήτησε να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη μέριμνα από την ελληνική κυβέρνηση για την αναβάθμιση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Η ανάγκη για επάρκεια εφοδιασμού με καύσιμα καλής ποιότητας είναι κεφαλαιώδους σημασίας σε σύγκριση με άλλα θέματα, όπως το κατά πόσον πρέπει να τοποθετηθούν scrubbers καυσαερίων στα πλοία, σημείωσε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, επικεφαλής της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).