Γαλλικές πιέσεις για ενιαίο ψηφιακό φόρο στους «γίγαντες» του διαδικτύου

Τρίτη, 06 Νοεμβρίου 2018 13:39
UPD:13:39
REUTERS/Benoit Tessier

«Δεν θα ησυχάσουμε έως ότου το σχέδιο για έναν πανευρωπαϊκό ψηφιακό φόρο εγκριθεί» τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρούνο Λεμέρ, στο περιθώριο της συνεδρίασης του Ecofin.

Την επιβολή ενός ενιαίου ψηφιακού φόρου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έως τα τέλη του 2018, επιζητά το Παρίσι, ασκώντας νέες πιέσεις στους μεγάλους «παίχτες» του διαδικτύου, όπως η Google, η Apple, η Facebook και η Amazon.

«Δεν θα ησυχάσουμε έως ότου το σχέδιο για έναν πανευρωπαϊκό ψηφιακό φόρο εγκριθεί» τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρούνο Λεμέρ, στο περιθώριο της συνεδρίασης του Ecofin.

Στόχο της γαλλικής κυβέρνησης αποτελεί η διαμόρφωση ενός δικαιότερου φόρου. Στα «συν» του Παρισιού συγκαταλέγεται το γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες τάσσονται υπέρ της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.

Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες δυσκολίες, καθώς τεχνικά ζητήματα ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. δεν επιτρέπουν την προώθηση του αιτήματος. Παράλληλα, αρκετοί πολέμιοι του φόρου επικαλούνται το επιχείρημα της υπονόμευσης της καινοτομίας.

«Θέλουμε να υιοθετήσουμε αυτή την ψηφιακή φορολόγηση έως το τέλος του έτους. Πρόκειται για “κόκκινη γραμμή” της γαλλικής κυβέρνησης» επεσήμανε ο Λεμέρ.

«Γνωρίζουμε τα τεχνικά ζητήματα και τις τεχνικές ανησυχίες, αλλά αυτές οι ανησυχίες δεν αποτελούν πολιτικά προβλήματα. Επομένως, έχουμε ακόμη 3-4 εβδομάδες πριν το επόμενο Ecofin για να διορθώσουμε αυτά τα τεχνικά ζητήματα» εξήγησε, στο ίδιο πλαίσιο.

Η πρόταση της Ε.Ε.

Οι ψηφιακές εταιρείες καταβάλλουν, κατά μέσο όρο, ετήσιο φόρο της τάξης του 9,5%, ενώ την ίδια ώρα, οι υπόλοιπες επιχειρήσεις φορολογούνται με συντελεστή της τάξης του 23,2%.

Η γαλλική πρόταση, η οποία υιοθετεί την αντίστοιχη της Ε.Ε., περιλαμβάνει μία «κοινή ευρωπαϊκή λύση», η οποία θα επιτρέπει στα κράτη-μέλη να φορολογούν τα κέρδη, τα οποία παράγονται στο έδαφός τους, ακόμη κι αν οι ψηφιακές εταιρείες δεν διαθέτουν φυσική παρουσία σ’ αυτά.

Για να καταστεί αυτό πραγματικότητα, βέβαια, οι εταιρείες θα πρέπει να εκπληρώνουν ένα από τα παρακάτω κριτήρια:

  • Τα ετήσια έσοδα σε μία ευρωπαϊκή χώρα να υπερβαίνουν τα 7 εκατ. ευρώ
  • Να διαθέτει πάνω από 100.000 χρήστες ετησίως
  • Να διαθέτει πάνω από 3.000 επιχειρηματικά συμβόλαια για ψηφιακές υπηρεσίες ετησίως

naftemporiki.gr



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα