ΑΛΥΣΙΔΑ drive in εστιατορίων ταχείας εστίασης στην ηπειρωτική Κίνα με την εταιρεία διύλισης και πρατηρίων καυσίμων, China Petroleum & Chemical Corp., θα δημιουργήσει η McDonald's Corp., η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου παγκοσμίως.
«Βλέπουμε ότι οι αγορές αυτοκινήτων στην Κίνα, απογειώνονται», ανέφερε ο Jeffrey Schwartz, ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της McDonald's την Κίνα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Πεκίνο. Τα εστιατόρια δεν ξέρουμε τι αριθμό θα έχουν στα 30.000 πρατήρια καυσίμων της China Petroleum, αλλιώς Sinopec, η οποία έχει τη μεγαλύτερη αλυσίδα πρατηρίων στη χώρα.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων διαφόρων τύπων, αυξήθηκαν 44%, φθάνοντας στα 2,11 εκατ. οχήματα το πεντάμηνο του έτους, σύμφωνα με την China Association of Automobile Manufacturers.
Οι συνεργάτες του venture της McDonald's θα δώσει λεπτομέρειες για το κόστος, το χρονοδιάγραμμα και το πώς θα μοιραστούν τα έσοδα, κατά τη σημερινή ενημέρωση.
Τη στιγμή που η McDonald's έχει 762 καταστήματα στην ηπειρωτική Κίνα, η KFC της Yum, έχει πλέον των 1.600 εστιατορίων, σύμφωνα με τα στοιχεία στο Web site της Yum. Και η KFC, εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας drive in εστιατορίων ταχείας εστίασης στην Κίνα.
Οι πωλήσεις της McDonald's αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό στο εξωτερικό από ότι στις ΗΠΑ. Οι πωλήσεις της στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, αυξήθηκαν 6,5% τον Μάϊο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, έναντι αύξησης 3,4% των πωλήσεων στα εστιατόρια που άνοιξε στην Αμερική τους τελευταίους 13 μήνες, σύμφωνα με την διοίκησή της.
Οι πωλήσεις εστιατορίων στην Κίνα αυξήθηκαν πέρυσι κατά 17,7%, φθάνοντας στα 889 δισ. γιουάν, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εμπορίου της χώρας. Η Yum, με τις αλυσίδες KFC, Taco Bell και Pizza Hut, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο, 13,3 δισ. γιουάν των πωλήσεων, ενώ δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία του υπουργείου για την McDonald's.
Μόλις ένας στους πέντε ανθρώπους γευματίζει στην Κίνα σε εστιατόρια ταχείας εστίασης, έναντι ενός στους δύο στις ΗΠΑ. Οι περισσότεροι πελάτες της McDonald's είναι παιδιά και άνθρωποι ηλικίας από 20 έως 30 ετών.