Stat Bank: Ερευνα για την αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών

Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2006 11:34

Αυξημένος κατά περίπου 30% εμφανίζεται ο κύκλος εργασιών 54 εταιριών εμπορίας καυσίμων – λιπαντικών κατά το 2005 σε σχέση με 2004. Η αύξηση αυτή δεν ήταν ικανή να βελτιώσει τη κερδοφορία τους η οποία εμφάνισε μείωση 27%.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας της STAT BANK η οποία βασίστηκε στα στοιχεία των εταιριών που δημοσίευσαν ισολογισμό ως 13 Ιουνίου 2006.

Από τα παραπάνω στοιχεία εξαιρείται η Shell η ιδιαίτερα υψηλή κερδοφορία της οποίας οφείλεται στη μεταβίβαση οικονομικών δικαιωμάτων χρήσεως σημάτων και ο συνυπολογισμός των αποτελεσμάτων της κάνει τη σύγκριση των στοιχείων μη συγκρίσιμη, όπως επισημαίνεται στην έκθεση.

Όπως σημειώνει η STAT BANK, και κατά τη περυσινή χρήση είχε καταγραφεί μείωση κερδοφορίας της τάξεως του 16%. Τόσο η περυσινή όσο και η φετινή μείωση κερδών αποδίδεται στο γεγονός ότι οι υψηλότερες τιμές με τις οποίες οι εταιρίες αγόρασαν από τα διυλιστήρια «ροκάνισαν» τα κέρδη των εταιριών εμπορίας αφού η συντριπτική πλειοψηφία αυτών εξακολούθησαν να συμμετέχουν σε έναν αδυσώπητο πόλεμο τιμών. Ενδεικτικό των δυσκολιών της αγοράς είναι το γεγονός ότι από το σύνολο των εταιριών του δείγματος, οι 23 εμφάνισαν μείωση κερδών ενώ 13 παρουσίασαν ζημιές.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας της STAT BANK, το 2005 οι συνολικές πωλήσεις 54 εκ των ισχυρότερων εταιριών εμπορίας καυσίμων διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 7,86 δισεκατομμυρίων ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 30% σε σχέση με το 2004. Εάν σε αυτό συνυπολογιστεί και ο τζίρος της Shell και της Αρετάκης ΑΕΕ (πρώτη υπερδωδεκάμηνη εταιρική χρήση) τότε ο συνολικός τζίρος που διαχειρίστηκαν οι 56 μεγαλύτερες εταιρίες καυσίμων – λιπαντικών ανήλθε σε 9,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αντιστοίχως, τα συνολικά καθαρά κέρδη των (54) εταιριών με συγκρίσιμα στοιχεία μειώθηκαν κατά 27,2% για να διαμορφωθούν στο επίπεδο των 95,2 εκατομμυρίων ευρώ. Εάν σε αυτά συνυπολογίσει κανείς και τα κέρδη της Shell και της Αρετάκης τότε η συνολική κερδοφορία ανέρχεται σε 189,7 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με την έρευνα της STAT BANK, τα γεγονότα που ξεχωρίζουν και ταυτοχρόνως σηματοδοτούν την πορεία της αγοράς και του ανταγωνισμού είναι τα παρακάτω:

* Στο σύνολό τους οι ελληνικές επιχειρήσεις διεύρυναν το μερίδιο αγοράς τους, αποσπώντας πολύτιμους πόντους από τα δύο πολυεθνικά συγκροτήματα που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Η πολιτική των χαμηλών τιμών θα αποτελέσει τον βασικό μοχλό ανακατανομής των μεριδίων αγοράς και κατά το 2006.

* Η πολυεθνική Shell εμφάνισε σοβαρή αύξηση στη κερδοφορία της, γεγονός που οφείλεται στην εισροή έκτακτων εσόδων από μεταβίβαση οικονομικών δικαιωμάτων χρήσεως σημάτων

* Η Aegean Oil συνεχίζοντας τη θεαματική της πορεία εμφάνισε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (57,5%) μεταξύ των μεγάλων εταιριών εμπορίας καυσίμων.

* Από τις μεγάλες εταιρίες του κλάδου τις μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων εμφάνισαν οι εταιρίες ΕΤΕΚΑ, Revoil και Cyclon.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα