Πάνω οι τιμές και οι πληρότητες στα ξενοδοχεία

Αθήνα - α' τετράμηνο: Παραμένει φθηνότερη από τον ανταγωνισμό
Τετάρτη, 06 Ιουνίου 2018 13:46
UPD:14:27
EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Αύξηση κατά 5,3% της μέσης πληρότητας και κατά 7,8% της μέσης τιμής δωματίου των ξενοδοχείων της Αθήνας καταγράφει το δελτίο της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ-Α) και της GBR Consulting για το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους (Ιανουάριος-Απρίλιος 2018), έναντι του αντίστοιχου τετραμήνου του 2017. 

Ωστόσο, παρά την αύξηση που παρατηρείται, η μέση τιμή δωματίου της Αθήνας (88,11 ευρώ) εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε αντιστοιχία με αυτή των βασικών πόλεων-ανταγωνιστών της. Συγκεκριμένα, η Αθήνα παραμένει η 10η φθηνότερη πόλη σε σύνολο 11 πόλεων, ξεπερνώντας κατά τι μόνο την Κωνσταντινούπολη η οποία έχει βρεθεί σε δυσχερή τουριστικά θέση λόγω των προβλημάτων τρομοκρατίας. Το γεγονός αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πως τα ξενοδοχεία της Αθήνας ακολουθούν μια εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, που συμβάλλει καθοριστικά στην άνοδο της τουριστικής κίνησης. Επίσης, αποδεικνύει ότι στην τουριστική Αθήνα δεν έχει ακόμη επανέρθει η απαραίτητη ισορροπία -ζήτησης και τιμών- τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ξενοδοχειακή δραστηριότητα, τονίζει η ΕΞΑΑ-Α.   

Να σημειωθεί ότι η Αθήνα το πρώτο τετράμηνο του 2018 εμφανίζει πληρότητες 71,6% έναντι 68% το αντίστοιχο διάστημα του 2017 (αύξηση 5,3%), μέση τιμή δωματίου 88,11 ευρώ έναντι 81,76 ευρώ πέρυσι (αύξηση 7,8%) και μέσο έσοδο ανά δωμάτιο 63,04 ευρώ έναντι 55,56 ευρώ το πρώτο τετράμηνο του 2017 (αύξηση 13,5%).

Πληρότητες υψηλότερες της Αθήνας εμφανίζουν το Λονδίνο (77,1%) το Παρίσι (72%), το Άμστερνταμ (76,4%) και η Μαδρίτη (72%). Χαμηλότερα βρίσκονται το Βερολίνο (70,8%), το Μόναχο (70,1%), η Βαρκελώνη (68,7%). Στη μέση τιμή δωματίου εντυπωσιάζει το Παρίσι με τα 230,98 ευρώ, το Λονδίνο με τα 153,57 ευρώ, το Άμστερνταμ με τα 141,59 ευρώ και το Μόναχο με τα 141,25 ευρώ.

Στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο την πρώτη θέση έχει το Λονδίνο με 118,40 ευρώ, ενώ πάλι την τελευταία θέση έχει η Κωνσταντινούπολη με 53,52 ευρώ.

Δύο «αγκάθια»
Παράλληλα, τα ξενοδοχεία της Αθήνας, συμπληρώνει η ΕΞΑΑ-Α στην ανακοίνωσή της, εξακολουθούν να δέχονται ισχυρές πιέσεις από δύο μέτωπα: Αφενός από τον αθέμιτο ανταγωνισμό (λ.χ. καταλύματα που καθημερινά πολλαπλασιάζονται και εμφανίζονται στα διεθνή sites κρατήσεων ως «hotels» χωρίς να είναι ξενοδοχεία) και αφετέρου από την υπερφορολόγησή τους σε κάθε επίπεδο. 

«Έχουμε κατ’ επανάληψη επισημάνει πως τα έσοδα από τον τουρισμό δεν προκύπτουν μόνον από τις ξενοδοχειακές μονάδες. Αποτελεί πλέον πρόκληση να αντιμετωπίζονται με “δύο μέτρα και δύο σταθμά” από την πολιτεία και τους μηχανισμούς της, τα ξενοδοχεία και οι λοιπές, διαφορετικού τύπου “επιχειρήσεις διαμονής” τουριστών», τονίζεται. Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν δει το φως της δημοσιότητας πλήθος ερευνών, μελετών, όπως του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Grant Thornton, του ΙΝΣΕΤΕ και έχουν καταδειχθεί με σαφήνεια τόσο οι ακραίες φορολογικές συνθήκες για τα ελληνικά ξενοδοχεία, όσο και τα «διαφεύγοντα» δημόσια έσοδα από τις λοιπές επιχειρήσεις διαμονής, στη σφαίρα της λεγόμενης «οικονομίας διαμοιρασμού», η οποία εξακολουθεί να παραμένει στο απυρόβλητο. 

Κάμψη ικανοποίησης
Η ΕΞΑΑ-Α υπογραμμίζει ακόμη ότι όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών «Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων ΕΞΑΑ-Α & GBR Consulting 2016 & 2017», εκδηλώνεται μείωση της «ικανοποίησης» των επισκεπτών από τον προορισμό, δεν προσφέρονται για πανηγυρισμούς. Μάλλον γεννούν προβληματισμό για την εικόνα και την πορεία της Αθήνας, εξαιτίας χρόνιων αγκυλώσεων και εγγενών προβλημάτων που απαιτούν να παρέμβουμε συντεταγμένα και στοχευμένα.  

Πρόταση της Ένωσης Ξενοδόχων είναι να ρυθμιστούν όλες οι εκκρεμότητες, που αφορούν σε παραοικονομία, αθέμιτο ανταγωνισμό και υπερφορολόγηση, καθώς να δημιουργηθεί ένα υγιές και δίκαιο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Παράλληλα, απαιτείται ο συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων πολιτειακών, τουριστικών και τοπικών φορέων για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης και τη δημιουργία νέων θεματικών προϊόντων -ανά μήνα και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου- που θα ανανεώσουν την πρόταση της Αθήνας προς τον επισκέπτη. 
 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα