Την πρότασή της για ένα νέο πλαίσιο κανόνων για τις διαδικτυακές πλατφόρμες παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος είναι να αναπτυχθεί ένας δίχτυ ασφαλείας για τις μικρές επιχειρήσεις στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον της ψηφιακής οικονομίας.
Σύμφωνα με μελέτη, που επκαλείται η Κομισιόν, το 42% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές αγορές για την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών τους, αλλά σχεδόν το 50% εξ αυτών αντιμετωπίζει προβλήματα. Το 38 % των προβλημάτων όσον αφορά τις συμβατικές σχέσεις παραμένει άλυτο και μόνο το 26% επιλύεται, αλλά με δυσκολία. Υπολογίζεται ότι τα προβλήματα αυτά μεταφράζονται σε απώλεια πωλήσεων 1,27 έως 2,35 δισ. ευρώ ετησίως.
Στόχος των νέων κανόνων, όπως επισημαίνει η Κομισιόν, είναι η δημιουργία ενός δίκαιου, διαφανούς και προβλέψιμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος για τις μικρότερες επιχειρήσεις και τους εμπόρους όταν χρησιμοποιούν διαδικτυακές πλατφόρμες. Επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχεία, έμποροι που πωλούν μέσω διαδικτύου, σχεδιαστές εφαρμογών, καθώς και άλλες παρεμφερείς εταιρείες που βασίζονται στις μηχανές αναζήτησης για την προσέλκυση διαδικτυακής κίνησης στους δικτυακούς τόπους τους, συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που θα επωφεληθούν από τους νέους κανόνες.