Η αντισυμβατική εισαγωγή της Spotify τεστ για την αγορά

Τρίτη, 03 Απριλίου 2018 17:54
UPD:17:57
REUTERS/DADO RUVIC

Το ντεμπούτο της στη Wall Street κάνει σήμερα η Spotify Technology. Η σουηδική υπηρεσία streaming μουσικής ακολούθησε μία άκρως αντισυμβατική μέθοδο για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, αποφεύγοντας την αρχική δημόσια εγγραφή, μέσω της οποίας θα μπορούσε να αντλήσει κεφάλαια. Η επιλογή της αυτη είναι ένα τεστ για την αγορά, αλλά και για τις επιχειρήσεις, οι οποίες εξετάζουν το ενδεχόμενο να περάσουν το κατώφλι του χρηματιστηρίου, αλλά δεν έχουν ανάγκη από ρευστό. 

Η μέθοδος της Spotify λέγεται απευθείας εγγραφή και ουσιαστικά σημαίνει ότι η εταιρεία εντάσσεται στους δείκτες, χωρίς να έχει προηγηθεί IPO. Η απόφαση ήρθε από ύστερα από την ψυχρή ή τουλάχιστον κατώτερη των προσδοκιών αντιμετώπιση, που συνάντησαν στις αγορές ορισμένες τεχνολογικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Snap, που ύστερα από μία ενθουσιώδη IPO, έχασε γρήγορα έδαφος. Το ίδιο ισχύει και για την Blue Apron, η οποία έχει δει την κεφαλαιοποίησή της να συρρικνώνεται από τα 2,5 δισ. σε μόλις 400 εκατ. δολάρια. Υπάρχουν, ωστόσο, και οι εξαιρέσεις, όπως η Dropbox, που εισήχθη στο χρηματιστήριο το Μάρτιο και στο ντεμπούτο της έκανε «άλμα» 35%. 

Η Spotify είναι η κορυφαία εταιρεία υπηρεσιών streaming μουσικής στον κόσμο με 71 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως και περισσότερους από 159 εκατομμύρια ενεργούς ακροατές μηνιαίως. Είναι διαθέσιμη σε 169 χώρες. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της είναι η AppleMusic με 36 εκατομμύρια συνδρομητές.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, που κατέθεσε για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, το 2015 είχε έσοδα ύψους 2,37 δισ. δολαρίων, το 2016 ύψους 3,6 δισ. δολαρίων και το 2017 ύψους 4,99 δισ. δολαρίων. Παρά τη συνεχή αύξηση των εσόδων της, πέρυσι ήρθε αντιμέτωπη με ζημίες ύψους 1,5 δισ. δολαρίων. Αυτές, ωστόσο, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην έκτακτη επιβάρυνση 1 δισ. δολαρίων από συναλλαγή με την Tencent.

naftemporiki.gr 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα