ΥΠΕΧΩΔΕ: Απεμπλοκή του διαγωνισμού για το έργο στο Μαλιακό

Πέμπτη, 31 Αυγούστου 2006 14:39
UPD:15:33

Την απεμπλοκή του διαγωνισμού του έργου Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας από δικαστικές διαμάχες και την έναρξη κατασκευής του που θα διαρκέσει 4,5 χρόνια, με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ, ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς.

Αναφερόμενος στο ιστορικό των εμπολοκών, ο κ. Σουφλιάς υπενθύμισε ότι για το έργο που δημοπρατήθηκε τον Μάιο του 2005 υπέβαλαν προσφορές δύο μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι και στις 17 Ιουλίου 2005 ανοίχθηκαν οι οικονομικές προσφορές των διαγωνιζομένων. Όπως είπε ο υπουργός, την πλέον συμφέρουσα προσφορά για το δημόσιο και μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο όμιλο, υπέβαλε η κοινοπραξία AEGEAN MOTORWAY GROUP.

Στη συνέχεια και πριν εκδοθεί η απόφαση για τον προσωρινό ανάδοχο, κατατέθηκαν και από τους δύο ομίλους προσφυγές και καταγγελίες, τόσο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ζήτησε από το υπουργείο μην προχωρήσει σε περαιτέρω ενέργειες πριν ερευνήσει και αξιολογήσει τις καταγγελίες.

Μεσολάβησε μια απόφαση του ΣτΕ που δικαίωσε τις θέσεις του υπουργείου -πρόσθεσε ο κ. Σουφλιάς και ένας τεράστιος όγκος αλληλογραφίας, με ερωτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και απαντήσεις της ελληνικής πλευράς η οποία -όπως σημείωσε ο υπουργός- αποδείκνυε με επιχειρήματα ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη χωρίς παραβιάσεις της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας και ότι οι καταγγελίες ήταν αβάσιμες.

Τελικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το τελευταίο της έγγραφο στις 11 Αυγούστου 2006 δεν επαναλαμβάνει την πάγια (στα προηγούμενα έγγραφά της) απαίτηση να μην προχωρήσουν οι διαδικασίες του διαγωνισμού, και αφήνει στο υπουργείο να κρίνει το τι πρέπει να γίνει για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.

Ο κ. Σουφλιάς εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα θέσει την υπόθεση στο αρχείο μετά και την αποστολή των τελευταίων διευκρινίσεων για το θέμαεντός της ερχόμενης εβδομάδας.

Επιπρόσθετα, μετά το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι δύο όμιλοι ενημέρωσαν το ΠΕΧΩΔΕ για την απόφασή τους να παραιτηθούν από κάθε ένδικό μέσο και ζήτησαν να συνεργαστούν για να κατασκευάσουν από κοινού το έργο.

Αφού διευκρίνισε ότι η κατασκευή του έργου θα γίνει με πιστή τήρηση των όρων του διαγωνισμού και της οικονομικής προσφοράς του πρώτου διαγωνιζόμενου, ο υπουργός σημείωσε επίσης πως στο νόμο και στα τεύχη του διαγωνισμού προβλέπεται -και έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι τώρα σε όλους τους διαγωνισμούς των παραχωρήσεων- η δυνατότητα μεταβολής των μελών των κοινοπραξιών (με την προσχώρηση κάποιων μελών και την αποχώρηση άλλων). Η αποδοχή αυτών των διαφοροποιήσεων, τόνισε ο κ. Σουλφιάς τελεί πάντοτε υπό την έγκριση του υπουργείου που εγκρίνει τη μεταβολή, μόνο και εφόσον διαπιστώνει ότι ο όμιλος που προκύπτει μετά τις μεταβολές είναι τουλάχιστον ισάξιος σε χρηματοοικονομικές και τεχνικές δυνατότητες.

«Στην προκείμενη περίπτωση», ανέφερε ο κ. Σουφλιάς, «η συνεργασία των δύο ομίλων θα υλοποιηθεί με την προσχώρηση των μελών του δεύτερου στην κατάταξη ομίλου στο κοινοπρακτικό σχήμα του πρώτου. Είναι αυτονόητο ότι ο νέος όμιλος που προκύπτει μετά τη συνένωση είναι πολύ ισχυρότερος τεχνικά και χρηματοοικονομικά από τους αρχικούς και παρέχει περισσότερα εχέγγυα κατασκευής του έργου χωρίς προβλήματα».

Έτσι, προσωρινός ανάδοχος του έργου αναδεικνύεται ο πρώτος όμιλος (δηλαδή η AEGEAN MOTORWAY GROUP), ενώ το υπουργείο θα εγκρίνει τη συμφωνία των δύο ομίλων. Θα ακολουθήσει την επόμενη εβδομάδα η ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εξελίξεις, έτσι ώστε, σε συνδυασμό με την απάντηση του υπουργείου στα ερωτήματά της να τεθεί η υπόθεση στο αρχείο.

To έργο

Ο αυτοκινητόδρομος Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας έχει συνολικό μήκος 230 χλμ. Στις υποχρεώσεις της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνονται η κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου Τέμπη(Ευαγγελισμός) - Σκοτίνα, συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων, που στο μεγαλύτερο μέρος του θα αποτελείται από γέφυρες και σήραγγες, η εκτέλεση επεμβάσεων βελτίωσης στα υφιστάμενα τμήματα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 205 χιλιομέτρων, από τις Ράχες Μαλιακού μέχρι το Κλειδί, καθώς και βελτιώσεις (ανακατασκευή οδοστρώματος κτλ) στο υφιστάμενο τμήμα της Εθνικής Οδού από τα Τέμπη (Ευαγγελισμός) μέχρι Σκοτίνα, συνολικού μήκους 27 χιλιομέτρων που θα είναι σε χρήση μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, που τίθενται σε απόλυτη προτεραιότητα και θα έχουν ολοκληρωθεί εντός 12 μηνών.

Ο συνολικός χρόνος κατασκευής του έργου είναι 4,5 χρόνια.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα