Ιδιαίτερα υψηλά αξιολογεί την αγοραστική εμπειρία στα σούπερ μάρκετ ο Έλληνας καταναλωτής, με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) να δείχνουν σαφή βελτίωση της αξιολόγησης τη τελευταία τριετία.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του ΙΕΛΚΑ οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια αξιολογούν όλο και πιο θετικά την παρεχόμενη αξία σε σχέση με την τιμή που λαμβάνουν στις αγορές τους από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Η παρεχόμενη αξία (Value for Money) εμφανίζεται κυρίως με την αγοραστική εμπειρία και τα επώνυμα και ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα, αλλά και τη γενικότερη συμβολή του κλάδου στη ζωή του καταναλωτή (π.χ. εταιρική κοινωνική ευθύνη, δημιουργία θέσεων εργασίας, υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας κλπ).
Συνολικά το 80% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει θετική αίσθηση μετά την έξοδο του από το κατάστημα που είναι ιδιαίτερα υψηλό για την παρούσα υφεσιακή περίοδο και σημαντικά βελτιωμένο έναντι του 70% που καταγραφόταν τη προηγούμενη διετία.
Το πιο «δυνατό» σημείο της αγοραστικής εμπειρίας είναι το προσωπικό των καταστημάτων, με το 84% των καταναλωτών να έχουν θετική γνώμη για την εξυπηρέτηση και βοήθεια που λαμβάνουν. Σε σχέση με καθεαυτή τη διαδικασία αγοράς, οι θετικές απαντήσεις φτάνουν στο 86% με σημαντική βελτίωση έναντι του 79% του 2016, με τους καταναλωτές να θεωρούν ότι μπορούν να κάνουν τις αγορές τους πιο γρήγορα και άνετα σε σχέση με άλλα καταστήματα.
Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά των διαθέσιμων προϊόντων στα ράφια των σουπερ μάρκετ, οι θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 84% με σημαντική βελτίωση έναντι του 78% του 2016, ενώ οι θετικές γνώμες για την ποικιλία των προϊόντων φτάνει το 86% των καταναλωτών.
Ακόμα και σε σχέση με τις κατηγορίες προϊόντων όπου τα σουπερμάρκετ ως κλάδος καταγράφουν ελάσσων ποσοστό πωλήσεων, με τα μικρά σημεία πώλησης να έχουν τα μεγαλύτερα μερίδια της αγοράς, η αξιολόγηση είναι θετική με αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια.
Συγκεκριμένα το 40% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το σουπερμάρκετ παρέχει φρέσκα προϊόντα (Κρέας, Ψάρι, Οπωροκηπευτικά) υψηλής ποιότητας, έναντι 70% το 2016.