Κινεζικός συναγερμός στην αυτοκινητοβιομηχανία

Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου 2018 14:21
UPD:15:44
REUTERS/KIM KYUNG-HOON

Το Βερολίνο αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ανησυχία την εξέλιξη. Η υπουργός Οικονομίας, Μπριγκίτε Τσίπρις, υπογράμμισε σήμερα ότι η κυβέρνηση θα θέσει στο μικροσκόπιό της  την απόφαση της Geely να αγοράσει μερίδιο αξίας 9 δισ. δολαρίων στην Daimler.   

Έντονες αντιδράσεις έχει πυροδοτήσει στη Γερμανία η εισβολή της κινεζικής Geely στην καρδιά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.  Πρόκειται για ακόμη μία επιθετική κίνηση των Κινέζων, που τα τελευταία χρόνια έχουν βρει αλλεπάλληλα πολιτικά εμπόδια μπροστά τους σε προσπάθειες εξαγορών τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ. Καθίσταται, ωστόσο, φανερό πως δύσκολα κάποιος θα τους σταματήσει. 

Το Βερολίνο αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ανησυχία την εξέλιξη. Η υπουργός Οικονομίας, Μπριγκίτε Τσίπρις, υπογράμμισε σήμερα ότι η κυβέρνηση θα θέσει στο μικροσκόπιό της  την απόφαση της Geely να αγοράσει μερίδιο αξίας 9 δισ. δολαρίων στην Daimler.   

«Θα πρέπει να το εξετάσουμε ενδελεχώς», δήλωσε η Τσίπρις στη γερμανική εφημερίδα Stuttgarter Zeitung, προσθέτοντας ότι η απόφαση της κινεζικής ανταγωνίστριας εταιρίας να εξαγοράσει ποσοστό 9,7% στη Daimler απαιτεί μια εξήγηση. Και τούτο γιατί την καθιστά τον μεγαλύτερο μέτοχο. 

Η Τσίπρις δεν έκρυψε ότι η μεγαλύτερη ανησυχία της γερμανικής κυβέρνησης είναι να αποκτήσει στέλεχος της κινεζικής εταιρείας θέση στο εποπτικό συμβούλιο της Daimler.

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, σε άλλες δηλώσεις της στην εφημερίδα Handelsblatt, η Τσίπρις δήλωσε ότι η Γερμανία πρέπει να είναι προσεκτική ούτως ώστε η ανοικτή της οικονομία να μην γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης ως πύλη για τα συμφέροντα άλλων χωρών.

Η Τσίπρις δήλωσε στη Handelsblatt πως θεωρεί την κίνηση της Geely επιχειρηματική απόφαση, την οποία δεν θέλει να σχολιάσει, προσθέτοντας ότι η Γερμανία είναι μια ανοικτή οικονομία που δέχεται τις επενδύσεις, αρκεί όλες οι πλευρές να τηρούν τους σχετικούς κανόνες.

Το στοίχημα του Λι 

Ο πρόεδρος της Geely, Λι Σουφού, γιος αγρότη από την ανατολική επαρχία Τζετζιάνγκ, ηγείται μιας μεγάλης προσπάθειας εξαγορών σε όλο τον κόσμο ήδη από το 2010, όταν απέκτησε τη σουηδική Volvo από την Ford Motor με μια συμφωνία ύψους 1,8 δισεκ. δολαρίων.

Τον περασμένο χρόνο, ο 54χρονος Λι απέκτησε ποσοστό αξίας 3,3 δισεκ. δολαρίων στην εταιρία κατασκευής φορτηγών AB Volvo, ποσοστό πλειοψηφίας στην εταιρία σπορ αυτοκινήτων Lotus, ποσοστό 49,9% στη μαλαισιανή αυτοκινητοβιομηχανία Proton και εξαγόρασε την νεοφυή εταιρία ιπτάμενων οχημάτων Terrafugia.

Ο Λι ίδρυσε τον όμιλο συμμετοχών Zhejiang Geely Holding Group το 1986, ο οποίος τότε επικεντρωνόταν στα ψυγεία. Στράφηκε στις εταιρίες μοτοσικλετών τη δεκαετία του ’90 και το 1997 μεταπήδησε στα αυτοκίνητα.

Η συμφωνία της Daimler είναι η μεγαλύτερη υπεράκτια εξαγορά μέχρι στιγμής για τον Κινέζο επιχειρηματία, ο οποίος κατατάσσεται 10ος στη λίστα των Κινέζων κροίσων Forbes China Rich List, με περιουσία 16,5 δισεκ. δολαρίων.

Η κίνηση αποτελεί επίσης ένα μεγάλο στοίχημα στη «μάχη», όπως τη χαρακτηρίζει ο Λι, απέναντι στις ξένες εταιρίες που δημιουργούν τριγμούς στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, δηλαδή εταιρίες τεχνολογίας όπως η Tesla, η Google, η Uber και η κινεζική Baidu που επεκτείνονται στην αυτόνομη οδήγηση, τα ηλεκτρικά οχήματα και τις υπηρεσίες διαμοιρασμού αυτοκινήτων (car sharing).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα