ΑΠΟΛΥΤΑ βέβαιος για την επιβίωση της General Motor Corp. χωρίς συμμαχία, αλλά και για την απόδοση του σχεδίου του μείωσης του κόστους της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 9 δισ. ευρώ, δηλώνει ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, Rick Wagoner.
Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της General Motors, Rick Wagoner.
«Η GM θα συνεχίσει να λειτουργεί μέσω μιας προσεκτικής διαδικασίας για να αποφασίσει εάν θα συμμετάσχει σε μία συμμαχία του ανώτατου εκτελεστικού διευθυντή της Renault SA και της Nissan Motor Co., Carlos Ghosn, δήλωσε σήμερα ο Wagoner μιλώντας στους δημοσιογράφους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Ο ίδιος, είπε χθες, ότι η συνάντηση με τον Ghosn, ήταν «θερμή», χωρίς να κάνει περαιτέρω σχόλια.
Ο Wagoner, 53 ετών, εργάζεται πάνω στο σχέδιό του για μείωση του κόστους εργασίας και της παραγωγής μέχρι τα τέλη αυτού του έτους, καθώς σκέπτεται παράλληλα το θέμα μιας συνεργασίας με την Renault και τη Nissan, μετά από πρόταση του δισεκατομμυριούχου μετόχου της GM, Kirk Kerkorian. Η GM θα συνεχίσει τη μελέτη αυτής της πρότασης έως τις 15 Οκτωβρίου, όπως έχει προγραμματιστεί, ανακοίνωσαν χθες οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση μετά από σύσκεψη τριών ωρών μεταξύ Wagoner και Ghosn. Σε διαφορετικές συνεντεύξεις που έδωσαν τα υψηλόβαθμα στελέχη, είπαν ότι οι συνομιλίες ήταν εποικοδομητικές.
Σημειώνεται ότι ο Wagoner είπε επίσης ότι η GM δεν χρειάζεται να είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, για να αποδώσει το σχέδιό του. Η GM κατείχε αυτήν την θέση για 75 χρόνια. «Πρέπει να επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας σε αυτό το σχέδιο», είπε ο Wagoner.
Η Toyota, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο είπε την περασμένη εβδομάδα ότι σχεδιάζει να πουλήσει 9,8 εκατ. επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα το 2008, έναντι πρόβλεψης 8,85 εκατ. αυτοκινήτων φέτος. Η GM πούλησε 9,2 εκατ. οχήματα διεθνώς το 2005. Ο Wagoner δεν έκανε εκτίμηση για τις πωλήσεις της GM το 2008.
Οι μετοχές της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σημείωσαν φέτος άνοδο 66%, τη μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη μετοχή που απαρτίζει τον δείκτη Dow Jones Industrial Average (DJIA). Απώλειες 52% πέρυσι, κατέστησαν τις μετοχές της τις χειρότερες σε επίδοση μεταξύ των 30 μετοχών των εταιρειών του δείκτη.