Singapore Air: Λεπτομέρειες από την Αirbus για την καθυστέρηση του Α380

Δευτέρα, 02 Οκτωβρίου 2006 08:26

Η ΠΡΩΤΗ αεροπορική εταιρεία που θα πραγματοποιούσε πτήσεις με το Airbus A380, η Singapore Airlines Ltd., ανακοίνωσε ότι περιμένει περαιτέρω καθυστερήσεις στη παράδοση του γιγαντιαίου αεροσκάφους, εξ αιτίας των προβλημάτων στη καλωδίωση.

«Ακούσαμε από την Αirbus για τα προβλήματα που έχει στην παραγωγή και πως θα υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις», ανέφερε ο Stephen Forshaw, εκπρόσωπος της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. «Περιμένουμε λεπτομέρειες από την εταιρεία να μας ενημερώσει για το θέμα των καθυστερήσεων παράδοσης των αεροσκαφών», συμπλήρωσε.

Η Airbus, με έδρα την Τουλούζη της Γαλλίας, θα ματαιώσει τις παραδόσεις του super-jumbo A380 για τρίτη φορά και θα μειώσει θέσεις εργασίας, ανέφεραν νωρίτερα τρεις άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τα σχέδια της αεροπορικής βιομηχανίας. Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Airbus, Christian Streiff, παρουσίασε σχετικό πλάνο στις 29 Σεπτεμβρίου στο διοικητικό συμβούλιο της μητρικής εταιρείας European Aeronautic, Defence & Space Co. στο Αμστερνταμ, σύμφωνα με τους ίδιους. Ωστόσο το διοικητικό συμβούλιο δεν έλαβε τελικές αποφάσεις.

Οι καθυστερήσεις παράδοσης του Α380 έχουν εξοργίσει τους αγοραστές του και είχαν ως αποτέλεσμα την αποχώρηση δύο υψηλόβαθμων στελεχών από την EADS, οι μετοχές της οποίας έχουν υποχωρήσει φέτος σε ποσοστό 29%. Η Airbus πιθανόν να καταφέρει να παραδώσει μόλις τέσσερα αεροσκάφη Α380 το επόμενο έτος, λιγότερα από το ήμισυ του αριθμού των αεροσκαφών που προβλεπόταν να παραδώσει τον Ιούνιο, εξ αιτίας των καθυστερήσεων στην εγκατάσταση των καλωδίων, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους που προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους πριν από οποιαδήποτε ανακοίνωση.

«Ο μόνος τρόπος να εξέλθει από τα σημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Airbus είναι η μείωση του κόστους», ανέφερε ο Doug McVitie, διευθυντής της Arran Aerospace εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων με έδρα τη Γαλλία.

Η Airbus μπορεί να εξοικονομήσει έως 2 δισ. ευρώ (2,5 δισ. δολ.) σε κόστος με τη μείωση των θέσεων εργασίας και την αύξηση της παραγωγής, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες. Την τελευταία πενταετία η Airbus ξεπέρασε την Boeing σε νέες παραγγελίες κάθε ένα έτος τα πέντε τελευταία χρόνια, ωστόσο υστερεί φέτος σε νέες παραγγελίες από την αμερικανική βιομηχανία.

Η Singapore Airlines έχει μια παραγγελία 19 αεροσκαφών Α380 και θα παραλάβει μόλις το ένα από αυτά τον Δεκέμβριο, με καθυστέρηση πλέον των έξι μηνών από το αρχικό πρόγραμμα. Η αεροπορική εταιρεία της Σιγκαπούρης έχει 90 αεροσκάφη στον στόλο της, 85 εκ των οποίων είναι Boeing, όπως αναφέρεται στο Web site της.

«Περιμένουμε να παραλάβουμε έξι νέα Boeing 777-300ER τους δύο τελευταίους μήνες του 2006 και 10 νέα αεροσκάφη του ιδίου τύπου θα αρχίσουν να πραγματοποιούν πτήσεις στα μέσα του 2007», είπε σήμερα ο Forshaw.

H τελευταία καθυστέρηση ενδέχεται να μειώσει κατά 1 δισ. ευρώ τα κέρδη της EADS, σύμφωνα με τον οικονομικό αναλυτή της BNP Paribas στο Παρίσι, Olivier Esnou. H καθυστέρηση στην εγκατάσταση των καλωδίων, μήκους 300 χλμ., σε κάθε Α380, έχει ήδη μειώσει τα κέρδη της EADS κατά 2 δισ. ευρώ από το 2007 έως το 2010, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας στις 13 Ιουνίου.

Ο Louis Gallois, αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής της EADS, μιλώντας μετά τη σύσκεψη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας στο Αμστερνταμ στις 29 Σεπτεμβρίου δήλωσε, ότι τα μέλη του θα συνεχίσουν τις συζητήσεις τους μέσα στις επόμενες ημέρες.

Στις 21 Σεπτεμβρίου η EADS είπε ότι θα δώσει λεπτομερές σχέδιο παράδοσης των αεροσκαφών μέσα σε τέσσερις εβδομάδες. Η γαλλική εφημερίδα «Les Echos», έγραψε στις 20 Σεπτεμβρίου ότι οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της καλωδίωσης του αεροσκάφους, ενδέχεται να προκαλέσουν και άλλες καθυστερήσεις παράδοσης των Α380 μέσα στο 2007.

«Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και όπως ανακοινώθηκε από την EADS η εταιρεία ανακοινώσει κάποια πράγματα στο εγγύς μέλλον», δήλωσε χθες η εκπρόσωπος της Airbus, Barbara Kracht, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει συγκεκριμένα στοιχεία. «Το διοικητικό συμβούλιο θα συνεχίσει να συζητά το θέμα του Α380», δήλωσε χθες ο εκπρόσωπος της EADS, Michael Hauger.

H Emirates, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Αραβίας, είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του Α380 με 45 παραγγελίες του αεροσκάφους χωρητικότητας 555 θέσεων.

«Δεν έχουμε δεσμευθεί ακόμη με την Airbus κι έτσι δεν έχουμε να πούμε κάτι για τις καθυστερήσεις αυτήν τη στιγμή», δήλωσε ο Mike Simon, αναπληρωτής αντιπρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας που εδρεύει στο Ντουμπάϊ.

Η Airbus αντιμετωπίζει επίσης την αύξηση του κόστους, καθώς επιθυμεί να αρχίσει την παραγωγή του νέου της αεροσκάφους Α350, το οποίο θα ανταγωνιστεί το Boeing 787, που θα αρχίσει να πραγματοποιεί πτήσεις το 2008, καθώς και το Boeing 777, που πραγματοποιεί ήδη πτήσεις. Η Airbus έχει πει ότι το Α350 θα κοστίσει 10 δισ. ευρώ για αναπτυχθεί.

Η Singapore Airlines παρήγγειλε 20 αεροσκάφη A350 XWB τον Ιούλιο με την προοπτική να αγοράσει άλλα 20. Οι παραδόσεις των Α350 θα αρχίσουν το 2012, σύμφωνα με ανακοίνωσή της τον Ιούλιο.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα