EADS: Υπόσχεση για έρευνα στην Airbus μετά την καθυστέρηση του Α380

Τετάρτη, 04 Οκτωβρίου 2006 08:22

ΥΠΟΣΧΕΣΗ για εξονυχιστική έρευνα στην κατασκευάστρια Airbus SAS, αλλά και των στελεχών της, καθώς οι καθυστερήσεις παράδοσης του Α380 μειώνουν τα κέρδη κατά 4,8 δισ. ευρώ (6,1 δισ. δολ.) έως το 2010, έδωσε η μητρική της εταιρεία.

O αναπληρωτής ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της European Aeronautic, Defence & Space Co., Tom Enders, έδωσε χθες αυτήν την υπόσχεση, μετά και την αποκάλυψη ότι η Airbus έχει καθυστερήσει δύο χρόνια από τον προγραμματισμό της παράδοσης του διώροφου Α380 και πως θα παραδώσει μόλις ένα το 2007, έναντι εννέα που προέβλεπε τον Ιούνιο.

Οι καθυστερήσεις, που έχουν τη ρίζα τους στην αποτυχία της Airbus να αναπτύξει κοινό λογισμικό για τις ομάδες κατασκευής του αεροσκάφους, έχουν προκαλέσει τον θυμό των πελατών της και οδήγησαν στην υποχώρηση των μετοχών της σε ποσοστό 29% φέτος. Η αεροπορική εταιρεία Emirates, ο μεγαλύτερος πελάτης του Α380, είπε χθες ότι εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα για την παραγγελία των 45 αεροσκαφών που έχει κάνει στην Airbus.

O ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Airbus, Christian Streiff, είπε σε τηλεδιάσκεψη ότι η Airbus θα μειώσει το κόστος μέσω της περικοπής θέσεων εργασίας, αλλά και άλλων μέτρων, συμπεριλαμβανομένων και των αλλαγών στην παραγωγή, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία θα εξοικονομήσει κεφάλαια με ορθολογική οργάνωση της διαδικασίας παραγωγής της.

Τώρα θα παραδοθεί μόνο ένα Α380 το δεύτερο εξάμηνο του 2007 και 13 το 2008. Το 2009 θα παραδοθούν 25 αεροσκάφη αυτού του τύπου στις αεροπορικές εταιρείες και 45 το 2010.

Σύμφωνα με τρεις ανθρώπους που γνωρίζουν καλά τα σχέδια της εταιρείας, η Αirbus ενδέχεται να μεταφέρει τη συναρμολόγηση του Α320 με τις 150 θέσεις από την Τουλούζη της Γαλλίας στο Αμβούργο της Γερμανίας, όπου συναρμολογούνται και άλλα αεροσκάφη με ένα διάδρομο. Η Airbus ενδέχεται να μεταφέρει τη διαδικασία της συναρμολόγησης της καμπίνας του A380 στην Τουλούζη, όπου συναρμολογείται τα άλλα μέρη του, από το Αμβούργο. Αυτό θα μειώσει τους χρόνους συναρμολόγησης από τη μία χώρα στην άλλη.

Την πρώτη φορά που η Airbus ανακοίνωσε ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες με το Α380 ήταν το 2005. Η εταιρεία έχει 159 παραγγελίες από 16 πελάτες για τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, με κόστος ανάπτυξης τουλάχιστον 13,5 δισ. δολαρίων. Οι καθυστερήσεις παράδοσης είχαν ως αποτέλεσμα την αποχώρηση δύο στελεχών από την Airbus, που φέτος υστερεί της Boeing Co. σε παραγγελίες. Την τελευταία πενταετία η Airbus είχε περισσότερες παραγγελίες από την Boeing κάθε ένα έτος.

H EADS υποσχέθηκε τη διενέργεια έρευνας σε βάθος για τον ρόλο των στελεχών της στην αντιμετώπιση των καθυστερήσεων παράδοσης του νέου αεροσκάφους.

Η Airbus θεωρεί υπεύθυνη για τις καθυστερήσεις του Α380 την πολυπλοκότητα της εγκατάστασης των καλωδίων μήκους 300 μιλίων στο αεροσκάφος.

Η Airbus θα επιδιώξει τη μείωση του κόστους κατά τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ από το 2010 και εφαρμόζει ένα πρόγραμμα επιτάχυνσης της παραγωγικής διαδικασίας και της εξοικονόμησης περίπου 5 δισ. ευρώ μέχρι το 2010, σύμφωνα με την EADS.

H ανακοίνωση αυτή έγινε μετά το χθεσινό κλείσιμο του Χρηματιστηρίου στο Παρίσι. Οι μετοχές της EADS σημείωσαν άνοδο 1,1%, φθάνοντας στα 22,65 ευρώ η μία. Η εταιρεία, ανήκει κατά 30% στην DaimlerChrysler AG, κατά 15% στο γαλλικό κράτος και κατά 7,5% στην γαλλική Lagardere SCA.

H Airbus δεν κατάφερε να επιτύχει τον στόχο εξοικονόμησης κεφαλαίων που είχε θέσει το 2003 για 1,5 δισ. ευρώ έως το 2006 και δεν θα επιτύχει τον στόχο εξοικονόμησης 500 εκατ. ευρώ το 2006. Ωστόσο εκτιμά να τον επιτύχει το 2007, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του τμήματος σχέσεων με τους επενδυτές της EADS, προς τους αναλυτές στον Σεπτέμβριο.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα