ΔΕΝ θα επιδιώξει η Ford Motor Co. συνεργασία με την Renault SA και τη Nissan Motor Co., επειδή θέλει να δώσει την ευκαιρία στο νέο ανώτατο εκτελεστικό της διευθυντή να αναζωογονήσει τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τρεις ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το θέμα, μετέδωσε το Bloomberg News.
Η στρατηγική αντικατοπτρίζει την αλλαγή σκέψης στη Ford, η οποία την 1η Σεπτεμβρίου προσέλαβε τον Alan Mulally της Boeing Co. για να αντικαταστήσει τον πρόεδρο William Clay Ford Jr. στη θέση του ανώτατου εκτελεστικού διευθυντή. Ο Bill Ford επικοινώνησε με τον ανώτατο εκτελεστικό διευθυντή της Renault και της Nissan, Carlos Ghosn, τον Ιούλιο για την πιθανότητα συνεργασίας εάν οι διαπραγματεύσεις με την General Motors δεν έχουν θετική κατάληξη. Χθες η GM έθεσε τέλος σε αυτές τις διαπραγματεύσεις.
Οι μετοχές της Ford σημείωσαν χθες άνοδο 4%, τη μεγαλύτερη μέσα στους τρεις μήνες των διαπραγματεύσεων, μετά την ανακοίνωση της GM ότι θέτει τέλος στις διαπραγματεύσεις με την Renault και τη Nissan. H Ford, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, είναι η μόνη επιλογή του Ghosn στην αναζήτηση συνεταίρου στη Βόρειο Αμερική.
Ο εκπρόσωπος της Ford, Oscar Suris, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα. Οι άνθρωποι που γνωρίζουν τα σχέδια της Ford ζήτησαν να διατηρηθεί η ανωνυμία τους καθώς δεν είναι εξουσιοδοτημένοι να συζητούν τέτοια θέματα δημοσίως.
Η Ford μειώνει θέσεις εργασίας και κλείνει εργοστάσια σε όλη τη Βόρειο Αμερική, μετά τις ζημίες 1,44 δισ. δολ. το πρώτο εξάμηνο. Τον περασμένο μήνα κινήθηκε προς τη μείωση μεγαλύτερου αριθμού μισθωτών, επιτάχυνε τη μείωση των θέσεων εργασίας στα εργοστάσια και αύξησε το κλείσιμο εργοστασίων. Ο Mulally που άρχισε να απασχολείται πλήρως αυτήν την εβδομάδα στη Ford εξετάζει τις δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας και πρόκειται να προχωρήσει σε περισσότερα δραστικά μέτρα.
Η Ford στη Βόρειο Αμερική έχασε χρήματα τα επτά από τα οκτώ τελευταία τρίμηνα, κυρίως εξ αιτίας της μείωσης των πωλήσεων φορτηγών και αυτοκινήτων SUV. Τον προηγούμενο μήνα προέβλεψε ότι το σκέλος αυτό δεν θα είναι κερδοφόρο έως το 2009, ένα χρόνο αργότερα του στόχου που είχε ανακοινώσει τον Ιανουάριο.
Χθες οι μετοχές της Ford σημείωσαν άνοδο 33 σεντς, φθάνοντας στα 8,56 δολ. η μία στη Ν. Υόρκη. Συνολικά φέτος έχουν σημειώσει απώλειες 8,4%, ενώ της GM έχουν σημειώσει άνοδο 72%, έχοντας τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των μετοχών που απαρτίζουν τον Dow Jones Industrial Average (DJIA). Οι μετοχές της GM υποχώρησαν χθες 9 σεντς, φθάνοντας στα 33,32 δολ. η μία.