Η Alibaba αποκτά το 36% της Sun Art με 2,9 δισ. δολ.

Πρόσβαση στο λιανεμπόριο τροφίμων και ειδών παντοπωλείου
Τρίτη, 21 Νοεμβρίου 2017 13:08
EPA/JEFF LEE

Από την έντυπη έκδοση

Της Αγγελικής Κοτσοβού
[email protected]  
 
Σε μία κίνηση που θα μπορούσε να αλλάξει τον χάρτη λιανικών πωλήσεων, o κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba εισέρχεται και στον παραδοσιακό κλάδο λιανικής, ανακοινώνοντας συμφωνία, ύψους σχεδόν τριών δισ. δολαρίων, για την εξαγορά μεριδίου στην Sun Art, το μεγαλύτερο όμιλο υπεραγορών της Κίνας.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, θυγατρική της Alibaba θα καταβάλει 2,9 δισ. δολάρια για την απόκτηση του 36% της Sun Art, η οποία διαθέτει περισσότερα από 400 καταστήματα στην Κίνα. Η συνεργασία με τη Sun Art δίνει στην Alibaba πρόσβαση στον τομέα λιανικής πώλησης τροφίμων και ειδών παντοπωλείου. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και στις λιανικές πωλήσεις προϊόντων εκτός Διαδικτύου. Ο αμερικανικός κολοσσός e-commerce εμπορίου Amazon, σε παρόμοια κίνηση, είχε καταβάλει σχεδόν 14 δισ. δολάρια για την αλυσίδα σούπερ-μάρκετ Whole Foods. Η Alibaba αναζητούσε εδώ και καιρό έναν τρόπο ενσωμάτωσης του online shopping με αγορές εκτός Διαδικτύου, χωρίς όμως να χρειαστεί να κατασκευάσει δικά της καταστήματα. Από το 2015, ο κινεζικός όμιλος έχει επενδύσει περισσότερο από 9,3 δισ. δολάρια σε παραδοσιακά καταστήματα λιανικής, σύμφωνα με στοιχεία του Reuters. «Τα παραδοσιακά καταστήματα έχουν έναν αναπόσπαστο ρόλο στο “ταξίδι” του καταναλωτή και θα πρέπει να ενισχυθούν μέσω τεχνολογίας δεδομένων και εξατομικευμένων υπηρεσιών στην ψηφιακή οικονομία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Alibaba, Ντάνιελ Ζαγκ.

Μέσω της συμφωνίας με τη Sun Art, η Alibaba βάζει στο στόχαστρο τον κινεζικό κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων, έναν κλάδο αξίας 500 δισ. δολαρίων. Οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι η συμφωνία θα έχει θετικό αντίκτυπο, τόσο στην Alibaba όσο και στη Sun Art.

Σύμφωνα με τον Στίβεν Κουόκ, συνεργάτη στην OC& C Strategy Consultants, η Alibaba μέσω των καταστημάτων της Sun Art αποκτά ένα διευρυμένο δίκτυο διανομής, ενώ η Sun Art από την άλλη επωφελείται της εξειδίκευσης που έχει η Alibaba στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στο πλαίσιο της συμμαχίας με τις Auchan Retail και Ruentex Group, η Alibaba αποκτά μερίδιο στη Sun Art αγοράζοντάς το από τη Ruentex, ενώ η Auchan Retail θα αυξήσει τη συμμετοχή της, όπως ανέφεραν σε κοινή ανακοίνωσή τους οι τρεις εταιρείες. Έτσι, ο γαλλικός όμιλος Groupe Auchan και η Alibaba αποκτούν ποσοστό συμμετοχής 36% στη Sun Art, ενώ το ποσοστό της ταϊβανέζικης Ruentex διαμορφώνεται στο 4,67%. Η Alibaba αντικαθιστά τη Ruentex ως τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο του κινεζικού ομίλου υπεραγορών. H Alibaba -η κεφαλαιοποίηση της οποίας ανέρχεται στα 474 δισ. δολ- αναλαμβάνει μεγαλύτερο ρίσκο ώστε να προσελκύσει καταναλωτές και εκτός Διαδικτύου, καθώς η κινεζική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου εμφανίζει ενδείξεις κορεσμού.

Η κεφαλαιοποίηση της Alibaba είναι μικρότερη σε σύγκριση με την κεφαλαιοποίηση της επίσης κινεζικής Tencent, που υπερέβη τα 500 δισ. δολ. Η Tencent είναι η πρώτη κινεζική εταιρεία τεχνολογίας που κατάφερε να φθάσει το ορόσημο των 500 δισ. δολ, πλησιάζοντας τους αμερικανικούς κολοσσούς Facebook και Αmazon. Οι μετοχές της Tencent -γνωστής για την εφαρμογή μηνυμάτων WeChat- σημείωσαν χθες ιστορικό ρεκόρ, στα 420 δολάρια Χονγκ Κονγκ (53,76 δολ.), με τη χρηματιστηριακή της αξία στα 510,7 δισ. δολ., σε απόσταση αναπνοής με την κεφαλαιοποίηση (520,14 δισ.) του Facebook ή της Amazon (544,46 δισ. δολ.).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα