Νέο μέτωπο στον πόλεμο για την τιμή του γάλακτος

Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2006 10:15

ΝΕΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ λαμβάνει ο γαλακτοπόλεμος, το επίκεντρο του οποίου μεταφέρεται στα αρτοποιεία, μετά την προσφορά της ΑΓΝΟ προς τα μέλη της Συντεχνίας Αρτοποιών Αθηνών Προαστίων Περιχώρων για την προμήθεια του γάλακτος ενός λίτρου σε πολύ προνομιακή τιμή.

H σχετική πρόταση, έχει διάρκεια 15 μηνών (μέχρι το τέλος του 2007) και προβλέπει την προμήθεια των αρτοποιείων της Αθήνας με γάλα σε συσκευασία ενός λίτρου, στην τιμή των 0,73 ευρώ το λίτρο.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Συντεχνία Αρτοποιών Αθηνών Προαστίων Περιχώρων, με δεδομένο ότι το ισχύον πλαίσιο καθορίζει ως ανώτατο ποσοστό κέρδους το 12%, τα μέλη της έχουν τη δυνατότητα να πωλούν το γάλα ΑΓΝΟ με ανώτατη τιμή λιανικής στα 0,89 ευρώ το λίτρο, γεγονός το οποίο τα καθιστά άκρως ανταγωνιστικά έναντι των σούπερ μάρκετ.

Την ίδια στιγμή, σε ένα μεγάλο μέρος των μικρών σημείων πώλησης, το γάλα ΑΓΝΟ γίνεται το φθηνότερο έναντι του υπόλοιπου ανταγωνισμού, αποκτώντας στο Λεκανοπέδιο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του συνόλου των ισχυρών γαλακτοβιομηχανιών, καθώς και των τοπικών παραγωγών που προμηθεύουν με γάλα την πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με τη Συντεχνία Αρτοποιών Αθηνών Προαστίων Περιχώρων, η ΑΓΝΟ προχώρησε σε αντίστοιχη προσφορά και για τους φυσικούς χυμούς πορτοκαλιού, τους οποίους θα προμηθεύει σε τιμές μέχρι και 1 ευρώ το λίτρο.

Η πρόταση της ΑΓΝΟ, έγινε μετά από επαφές που είχε η διοίκηση της Συντεχνίας με όλες σχεδόν τις γαλακτοβιομηχανίες της χώρας, με σκοπό την εξασφάλιση της ίσης μεταχείρισης των αρτοποιείων έναντι των σούπερ μάρκετ.

Αντιδράσεις

Νομικοί κύκλοι τονίζουν πάντως ότι η σχετική συμφωνία δεν αποκλείεται να προκαλέσει την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δεδομένου ότι η Συντεχνία, όπως αναφέρουν εκπρόσωποί της στη «Ν», δεν προβλέπει στο καταστατικό της άρθρο βάσει του οποίου να μπορεί να λειτουργεί ως συνεταιρισμός με σκοπό τη σύναψη κεντρικών συμφωνιών με προμηθευτές του κλάδου.

Ωστόσο, οι ίδιοι εκπρόσωποι προσθέτουν με έμφαση, ότι οι επαφές μεταξύ της ΑΓΝΟ και της Συντεχνίας σκοπό είχαν να εξασφαλίσουν στον καταναλωτή φθηνό γάλα και όχι να οδηγηθούν οι δύο πλευρές σε συμφωνία για εναρμονισμένη τιμολογιακή πολιτική με στόχο την αύξηση των τιμών και τη μεγιστοποίηση των κερδών τους.

Τέλος, με ενδιαφέρον αναμένεται και η αντίδραση των υπολοίπων γαλακτοβιομηχανίων και κυρίως όσων δραστηριοποιούνται εντόνως στο Λεκανοπέδιο, με πρώτη τη Vivartia, η οποία κατέχει θέση leader στο φρέσκο γάλα.

ΠΛΑ.ΤΣ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα