ΠΤΩΤΙΚΑ κινήθηκαν οι μετοχές της Baidu.com Inc., κατόχου της μεγαλύτερης μηχανής εύρεσης στο Internet στην Κίνα, μετά την πρόβλεψή της ότι οι πωλήσεις αυτό το τρίμηνο θα διαμορφωθούν χαμηλότερα των εκτιμήσεων των οικονομικών αναλυτών.
Οι αμερικανικές μετοχές της Baidu, υποχώρησαν έως 4,4%, στις ΗΠΑ, κατά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στις ΗΠΑ, πριν κλείσουν 3,9% χαμηλότερα, στα 83,88 δολ. η μια. Η εταιρεία που εδρεύει στο Πεκίνο, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της θα κυμανθούν από 34,3 εκατ. έως 35,5 εκατ. δολ. το τέταρτο τρίμηνο, χαμηλότερα των προβλέψεων των οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν από την Thomson Financial και εκτιμούσαν ότι αυτές θα διαμορφωθούν στα 36,25 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει την αύξηση του ανταγωνισμού από την Google Inc. και την Yahoo! για την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου στον τομέα της online διαφήμισης στη Κίνα, τη δεύτερη σε μέγεθος αγορά Internet στον κόσμο. Επίσης η Baidu αυξάνει το προσωπικό της για να αυξήσει τις πωλήσεις της και να μην εξαρτάται από άλλους για την εκπροσώπησή της. Οι πωλήσεις και το κόστος των διοικητικών υπηρεσιών αυξήθηκαν 48% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Οι αμερικανικές μετοχές της Βaidu υποχώρησαν 8,72 δολ., ποσοστό 9,1%, φθάνοντας στα 87,28 δολ. η μία στο Nasdaq, πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της, σημειώνοντας τις μεγαλύτερες απώλειες μέσα σε τρεις μήνες. Συνολικά φέτος, σημείωσαν άνοδο 39%, έναντι ανόδου 14,8% των μετοχών της Google.
Το τρίτο τρίμηνο τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν 10 φορές, φθάνοντας στα 85,3 εκατ. γιουάν (10,8 εκατ. δολ.) ή 2,46 γιουάν (31 σεντς του δολ. των ΗΠΑ) ανά αμερικανική μετοχή από 8,5 εκατ. γιουάν ή 0,26 γιουάν ανά μετοχή, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Baidu. Οι πωλήσεις της υπερδιπλασιάστηκαν, φθάνοντας στα 239,3 εκατ. γιουάν (30,4 εκατ. δολ.).
Οικονομικοί αναλυτές που ρωτήθηκαν από την Thomson Financial προέβλεπαν ότι τα κέρδη της θα είναι 26 σεντς ανά μετοχή σε πωλήσεις ύψους 30,1 εκατ. δολαρίων. Τον Ιούλιο η Baidu προέβλεπε ότι οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου να κυμανθούν από 30 έως 31 εκατ. δολάρια.
Ο αριθμός των διαφημιζομένων αυξήθηκε 13%, υπερβαίνοντας τους 102.000 από το προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ τα κέρδη ανά πελάτη αυξήθηκαν 12%, φθάνοντας στα 2.330 γιουάν.
Το κόστος έρευνας και ανάπτυξης αυξήθηκε 67%, φθάνοντας στα 24,5 εκατ. γιουάν, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς ο ανώτατος εκτελεστικός της διευθυντής, Ρόμπιν Λι, προσέλαβε περισσότερους προγραμματις΄τες.
Η Baidu το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης είχε το 50,3% του μεριδίου αγοράς Internet της Κίνας, από 43,9% που κατείχε το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Analysys International. Το μερίδιο αγοράς της Google ήταν 16,2%, από 13,2% και της Yahoo China 15,7% από 21,3% που κατείχε, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών.
Η Κίνα μέχρι τα τέλη του Ιουνίου αριθμούσε 123 εκατ. χρήστες Internet, 19% περισσότερους από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την China Internet Network Information Center, εταιρεία ερευνών που συνδέεται με την κινεζική κυβέρνηση. Ο πληθυσμός της χώρας υπερβαίνει 1,3 δισ. ανθρώπους.
Η Analysys προβλέπει ότι η online διαφήμιση στην Κίνα θα αυξηθεί 36%, φθάνοντας στα 4,39 δισ. γιουάν φέτος από πέρυσι. Οι δαπάνες στην έρευνα για τις διαφημίσεις ώθησαν τις μετοχές της Baidu τρεις φορές υψηλότερα από την δημόσια εγγραφή τους τον Αύγουστο του 2005.