Στόχος η είσοδος στους πρώτους πέντε τουριστικούς προορισμούς

Η ποιότητα των υπηρεσιών το κύριο ζητούμενο για την τουριστική βιομηχανία
Πέμπτη, 02 Νοεμβρίου 2006 20:48

Οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, σε συνάρτηση με την ποιότητα των υπηρεσιών του, αποτέλεσε το θέμα έρευνας, η οποία παρουσιάστηκε σε συνέδριο που διοργάνωσε σήμερα η Eurobank EFG.

«Είμαστε αμείλικτοι σε ό,τι αφορά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τραγικά περιστατικά σαν αυτό της Κέρκυρας δεν πρέπει να χαρακτηρίσουν τον ελληνικό τουρισμό», τόνισε στην ομιλία της η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, που αναφέρθηκε στο ρόλο και τη σημασία του τουρισμού στην οικονομική ανάπτυξη, καθώς και στις δυνατότητες ανάπτυξης της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Στην Ελλάδα, υπενθύμισε, περίπου 800.000 εργαζόμενοι, δηλαδή ένας στους πέντε, εργάζονται σε τομείς που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον τουρισμό. Στόχος του υπουργείου, όπως τον περιέγραψε η υπουργός, είναι «να γίνει η Ελλάδα ένας από τους πρώτους πέντε τουριστικούς προορισμούς στην επόμενη δεκαετία».

Ενδεικτικό της ανάπτυξης του κλάδου είναι το γεγονός ότι κατά τη διεκαετία 1995-2004 έχει καταγραφεί μια σωρευτική αύξηση κατά 134% των εισπράξεων από τουριστικές υπηρεσίες πάνω από το επίπεδο του πληθωρισμού.

Μέ βάση την έρευνα (διενεργήθηκε κατά την περίοδο Αυγούστου - Οκτωβρίου 2006), που επικεντρώθηκε στις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, το 36% των ξενοδοχείων στην Ελλάδα είναι ατομικές επιχειρήσεις, το 45,5% Ανώνυμες Εταιρείες και το υπόλοιπο ποσοστό είναι εταιρείες ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες ή περιορισμένης ευθύνης.

Το 92,4% ανήκει σε Ελληνες και το υπόλοιπο σε ξένους ομίλους. Το 36% των ξενοδοχείων χτίστηκαν πριν το 1980, το 28,6% την περίοδο 1980-89, το 25,8% την περίοδο 1990-99 και το υπόλοιπο 9,6% από το 2000 και μετά. Στα κύρια συμπεράσματα της ανάλυσης επισημαίνεται ότι περισσότερα αστέρια σημαίνει συνήθως και μεγαλύτερα ξενοδοχεία, νεότερα είναι τα ξενοδοχεία με τα περισσότερα αστέρια, η ποιότητα εξοπλισμού των δωματίων και εγκαταστάσεων αυξάνεται με τα αστέρια, το 60% είναι εποχικά ξενοδοχεία που θεωρούν ως πόλο έλξης την παραλία, το επίπεδο εκπαίδευσης βελτιώνεται με τα αστέρια αλλά δεν διαφέρει από πανελλαδικό μέσο όρο, εννέα εργαζόμενοι στους δέκα διατηρούνται το επόμενο έτος, ακόμα και στα εποχικά ξενοδοχεία, γεγονός που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι είναι έμπειροι.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα