ΠΟΣΟΝ 1 δισ. δολ. θα επενδύσει η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γαλλίας, Renault SA, και η Mahindra & Mahindra Ltd., για την κατασκευή εργοστασίου που θα παράγει αυτοκίνητα στην Ινδία, σύμφωνα με δύο ανθρώπους που συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις.
Η Mahindra & Mahindra, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων SUV της Ινδίας, θα κατέχει το 50% του εργοστασίου, το οποίο θα παράγει αυτοκίνητα χαμηλού κόστους. Το λοιπό μερίδιο θα μοιραστεί η Renault και η Nissan Motor Co., η οποία ανήκει κατά 44,3% στην Renault, σύμφωνα με τους δύο ανθρώπους που προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους μέχρι την επίσημη ανακοίνωση, όπως μετέδωσε το Bloomberg News.
H Renault, η Suzuki Motor Corp. και η General Motors Corp. επιθυμούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στην Ινδία, όπου μόνο επτά σε κάθε 1.000 ανθρώπους έχουν αυτοκίνητο και η οικονομική ανάπτυξη του 8,2% δημιουργεί πιο εύπορους καταναλωτές. Νωρίτερα η Mahindra συμφώνησε να κατασκευάσει το μοντέλο της Renault, Logan, που σχεδιάστηκε για αυτούς που αποκτούν για πρώτη φορά αυτοκίνητο.
Το εργοστάσιο στην Ινδία θα παράγει αρχικά το μοντέλο Logan και θα μπορεί να κατασκευάζει όλη την γκάμα των μοντέλων της Renault, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους. Επίσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, θα κατασκευάζουν κινητήρες και ηλεκτρικά τραίνα. Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Renault και της Nissan, Carlos Ghosn θα ανακοινώσει τα σχέδια αυτά αργότερα σήμερα στο Παρίσι.
Η εκπρόσωπος της Mahindra & Mahindra, Roma Balwani, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, όταν το Bloomberg επικοινώνησε μαζί της τηλεφωνικώς στο Παρίσι. Ο εκπρόσωπος της Renault, Wataru Sato και της Nissan, Mihoko Takeda, επίσης αρνήθηκαν να σχολιάσουν το θέμα.
Η συμφωνία, ισχυροποιεί τη συνεργασία μεταξύ της Renault και της Mahindra, που πέρυσι δημιούργησαν ένα venture αξίας 125 εκατ. ευρώ (160 εκατ. δολ.) για την κατασκευή του μοντέλου Logan. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν να χρησιμοποιήσουν το εργοστάσιο της Mahindra για την κατασκευή έως 50.000 αυτοκινήτων ετησίως για τους καταναλωτές στην Ινδία.
Το Logan, σχεδιάστηκε για να κοστίζει αρχικά 5.000 ευρώ και να πωλείται προς 8.500 ευρώ στη Ρουμανία και 12.000 ευρώ στην Κολομβία, σύμφωνα με την Renault.
H Nissan, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, έχει πει ότι θα συνεργαστεί στην Ινδία με την Suzuki Motor Corp., τη μεγαλύτερη βιομηχανία κατασκευής μικρών αυτοκινήτων της Ιαπωνίας. Η Nissan σχεδιάζει να αγοράζει μικρά αυτοκίνητα από τη Suzuki για την ινδική αγορά και έχει πει ότι οι δύο εταιρείες ενδέχεται να ιδρύσουν από κοινού ένα εργοστάσιο στη χώρα.
Η Nissan και η Suzuki συνεργάζονται στις αναδυόμενες αγορές για να αυξήσουν τον αριθμό των αυτοκινήτων που πουλούν, διατηρώντας χαμηλά το κόστος της ανάπτυξης οχημάτων.
Η Nissan και η Renault έχουν δημιουργήσει εργοστάσια στην Κίνα, την Ανατολική Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική για να ευνοηθούν από την ανάπτυξη των αναδυομένων αγορών, καθώς οι πωλήσεις τους στην Ευρώπη και την Ιαπωνία μειώνονται.
Οι μετοχές της Nissan σημείωσαν άνοδο έως 1,1%, φθάνοντας στα 1.481 γιέν η μία και στις 2:45 μ.μ., διαπραγματεύθηκαν στα 1.466 γιέν η μία στο Τόκυο. Οι μετοχές της Renault, σημείωσαν χθες στο Παρίσι άνοδο 1,1%, φθάνοντας στα 94,8 ευρώ η μία. Οι μετοχές της Mahindra & Mahindra, υποχώρησαν σήμερα 0,8%, φθάνοντας στις 780,50 ρουπίες η μία στο Μουμπάϊ.
Η Nissan, με έδρα το Τόκυο, εκτιμά να πουλήσει 4,2 εκατ. αυτοκίνητα τη χρήση που λήγει τον Μάρτιο του 2009, αποτέλεσμα της ανάπτυξης των αναδυομένων αγορών, όπως την Ινδία και τη Ρωσία.