Η Airbus SAS, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει την παραγωγή του Α380 για τη μεταφορά εμπορευμάτων, παρά το γεγονός της ματαίωσης της παραγγελίας της FedEx Corp. την εβδομάδα που πέρασε.
«Δεν υπάρχουν σχέδια ματαίωσης του προγράμματος», ανέφερε ο Christian Scherer, επικεφαλής των μελλοντικών προγραμμάτων της Airbus σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στην Οσάκα, συμπληρώνοντας: «Η ερώτηση είναι το πότε αντί το εάν το πρόγραμμα για την κατασκευή του αεροσκάφους μεταφοράς εμπορευμάτων θα μπει στην παραγωγή».
Η Airbus, με έδρα την Τουλούζη της Γαλλίας, ανακοίνωσε επανειλημμένως καθυστερήσεις στην παράδοση του Α380 με τις 555 θέσεις, την πιο πρόσφατη στις 3 Οκτωβρίου, που είχε ως αποτέλεσμα να εμφανίσει για πρώτη φορά ζημίες σε τριμηνιαία βάση η μητρική της εταιρεία, European Aeronautic, Defence & Space Co., άλλως EADS. Το σχέδιο για το Α380 που θα μεταφέρει εμπορεύματα ενδέχεται να είναι η βάση για ένα ακόμη μεγαλύτερο Α380, είπε σήμερα ο Scherer.
H FedEx, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων στον κόσμο, ακύρωσε στις 7 Νοεμβρίου παραγγελία για 10 αεροσκάφη τύπου Α380 και την άλλαξε με τα 777 της Boeing Co. Η United Parcel Service Inc., μία από τις δύο εναπομείνασες εταιρείες-πελάτες του εμπορευματικού Α380, είπε στις 8 Νοεμβρίου ότι δεν πιέζεται να αλλάξει την παραγγελία των 10 αεροσκαφών Α380, επειδή έχει αρκετά αεροσκάφη που θα παραλάβει για τον στόλο της. Ο άλλος πελάτης του Α380 είναι η International Lease Finance Corp.
Η EADS στις 3 Οκτωβρίου ανακοίνωσε ότι η καθυστέρηση του Α380 θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των κερδών της κατά 4,8 δισ. ευρώ (6,1 δισ. δολ.) έως το 2010. Η εταιρεία στις 8 Νοεμβρίου ανακοίνωσε ότι το τρίτο τρίμηνο οι ζημίες της ήταν 195 εκατ. ευρώ, από καθαρά κέρδη 279 εκατ. ευρώ, πριν από ένα χρόνο.
Η παραγγελία της FedEx
Η παραγγελία της FedEx για το Α380, στα 2,3 δισ. δολ., βάσει του τιμοκαταλόγου αρχικά προβλεπόταν να παραδοθεί από το 2008. Αργότερα η Airbus καθυστέρησε την παράδοση για το 2009 και μετά για το 2010.
Η FedEx κατέθεσε την πρώτη της παραγγελία για το Α380 το 2002.
Οι περισσότεροι πελάτες για το Α380 της Airbus είναι αεροπορικές εταιρείες εκτός των ΗΠΑ, που αγοράζουν την έκδοση με τις 555 θέσεις. Η Airbus αποκάλυψε για πρώτη φορά ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με την καλωδίωση του αεροσκάφους το 2005. Πριν από την ακύρωση της παραγγελίας, η βιομηχανία είχε παραγγελίες από 16 συνολικά πελάτες για την κατασκευή συνολικά 159 σούπερ τζάμπο.