ΜΕΡΙΔΙΟ στην Beiqi Foton Motor Co., τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια ελαφρών φορτηγών της Κίνας, θα αγοράσει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, DaimlerChrysler AG, καθώς η ζήτηση εμπορικών οχημάτων υποχωρεί στις άλλες αγορές. Ανοδικά κινήθηκαν οι μετοχές την Foton.
H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα καταβάλλει 816,8 εκατ. γιουάν (104 εκατ. δολ.) για το 24% της Foton που εδρεύει στο Πεκίνο, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση. Η DaimlerChrysler, θα αγοράσει 297 εκατ. νέες μετοχές και θα καταστεί η δεύτερη μέτοχος της εταιρείας.
Η Κίνα, η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία στον κόσμο δεν αντιμετωπίζει μείωση της ζήτησης, όπως αντιμετωπίζουν οι άλλες κύριες αγορές φορτηγών αυτοκινήτων, όπως στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Ευρώπη. Η DaimlerChrysler, που εδρεύει στη Στουτγάρδη της Γερμανίας, κέρδισε περισσότερα πέρυσι από φορτηγά και λεωφορεία, έναντι του σκέλους της, Mercedes Car Group.
«Η ζήτηση για φορτηγά στην Κίνα θα αυξηθεί, καθώς η οικονομία επεκτείνεται και η χώρα κατασκευάζει περισσότερες εθνικές οδούς», δήλωσε ο Yale Zhang, αναλυτής της CSM Asia Corp. που παρέχει συμβουλές στις αυτοκινητοβιομηχανίες για την αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, συμπληρώνοντας: «Η DaimlerChrysler θα ευνοηθεί από αυτήν την κατάσταση».
Οι μετοχές της Foton σημείωσαν άνοδο έως 10%, φθάνοντας στα 3,97 γιουάν η μία σήμερα στη Σαγκάη και διαπραγματεύθηκαν στα 3,85 γιουάν η μία στις 10:56 π.μ., τοπική ώρα.
Οι πωλήσεις φορτηγών αυτοκινήτων και λεωφορείων στην Κίνα φέτος, πιθανόν να αγγίξουν τα 3 εκατ., αύξηση 205, από πέρυσι, σύμφωνα με τον Thomas Stanley, συνεργάτη των υπηρεσιών εμπορικών συναλλαγών της KPMG LLP, τον Σεπτέμβριο. Μακροπρόθεσμα, η ανάπτυξη θα είναι 10% κάθε χρόνο, συμπλήρωσε ο ίδιος, ο οποίος όμως αρνήθηκε να κάνει εκτίμηση για την αξία των οχημάτων.
Η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε με ρυθμό 10,4% το τρίτο τρίμηνο, μετά από ανάπτυξη 11,3% το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης και τον ταχύτερο ρυθμό μέσα σε μία δεκαετία.
Οι πωλήσεις ελαφρών φορτηγών στην Κίνα, αυξήθηκαν 13%, φθάνοντας στα 628.549 οχήματα το εννεάμηνο του έτους, σύμφωνα με την China Association of Automobile Manufacturers.
Η DaimlerChrysler θα καταβάλλει 2,75 γιουάν ανά μετοχή και σχεδιάζει να κρατήσει τις μετοχές για τρία χρόνια.
Η Volvo AB, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής ελαφρών φορτηγών της Ευρώπης, δαπάνησε 553 εκατ. δολ., για να αυξήσει το μερίδιό της στη Nissan Diesel Motor Co. τον Σεπτέμβριο, με στόχο την επέκτασή της στις ασιατικές αγορές.