ΠΟΣΟΝ 13 δισ. δολ. θα δαπανήσει τα επόμενα επτά χρόνια για την επέκταση της παραγωγής της στα καύσιμα αυτοκινήτων καθώς οι πωλήσεις οχημάτων αυξάνονται στην πέμπτη μεγαλύτερη αναδυόμενη αγορά στον κόσμο, θα δαπανήσει το κρατικό μονοπώλιο πετρελαιοειδών του Μεξικό, Petroleos Mexicanos.
Η Pemex Refinacion θα κατασκευάσει ένα διυλιστήριο και θα προσθέσει τέσσερα εργοστάσια που μετατρέπουν το πετρέλαιο σε βενζίνη και ντήζελ έως το 2013, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του σχεδίου, Manuel Betancourt. Η εταιρεία που εδρεύει στο Μεξικό, θα δαπανήσει 2,6 δισ. δολ. το επόμενο έτος στα διυλιστήριά της, στο πλαίσιο των επενδύσεων συνολικού ύψους 16 δισ. δολ. το επόμενο έτος.
Οι εισαγωγές βενζίνης ου Μεξικό αυξήθηκαν με ετήσιο ρυθμό 8% τα πέντε τελευταία χρόνια, καθώς η ζήτηση από τους κατόχους οχημάτων αυξάνεται ταχύτερα της δυναμικότητας διΰλισης. Η τέταρτη σε μέγεθος χώρα παραγωγής πετρελαίου στον κόσμο, εμφάνισε την ταχύτερη οικονομική ανάπτυξη από το 2000 το πρώτο εξάμηνο του έτους, αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών του πετρελαίου, του κυριότερου εξαγωγικού της προϊόντος.
«Οι πωλήσεις βενζίνης της εταιρείας, αυξήθηκαν με ετήσιο ρυθμό 5% μεταξύ 2000 και 2006» είπε ο Betancourt, συμπληρώνοντας: «Εχουμε πολύ αργό πετρέλαιο και δεν έχουμε δυνατότητα παραγωγής εξ αιτίας της δομής των έξι διυλιστηρίων μας. Και αυτό είναι παράδοξο».
Η ζήτηση βενζίνης στη χώρα θα αυξηθεί κατά μέσον όρο 3,8% ετησίως από τα 712.000 βαρέλια ημερησίως στα 992.000 βαρέλια έως το 2015. Η ζήτηση του πετρελαίου θα μειωθεί 4,4% ετησίως στα 223.000 βαρέλια ημερησίως το 2015 από τα 334.000 βαρέλι το 2006, πρόσθεσε ο ίδιος. Η κατανάλωση καυσίμων μειώνεται περίπου 9% ετησίως από το 2000, επειδή οι εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικής ενεργείας καίνε φυσικό αέριο.
Το Μεξικό εξήγαγε 1,6 εκατ. βαρέλια ημερησίως αργού πετρελαίου τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την κυβέρνηση. Περισσότερο από το 80% των εξαγωγών, πήγε στις ΗΠΑ.
Σημειώνεται ότι το ΑΕΠ του Μεξικό παρέμεινε στα 768 δισ. δολ. το 2005 και ήταν το πέμπτο μεγαλύτερο μεταξύ των αναδυομένων αγορών, μετά την Κίνα, τη Ν. Κορέα, τη Βραζιλία και την Ινδία.