Από την έντυπη έκδοση
Την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό τμήματος, μήκους 23 χλμ., του ρουμανικού σιδηροδρομικού δικτύου που συνδέεται με τον διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό διάδρομο IV ανέλαβε η Άκτωρ σε κοινοπραξία με τη γαλλική Alstom Transport και τη ρουμανική Arcada.
Όπως ανακοίνωσε ο σιδηροδρομικός οργανισμός της Ρουμανίας (CFR), το έργο, που είναι συνολικού προϋπολογισμού 329 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αφορά την αναβάθμιση του τμήματος από την περιοχή Ilteu μέχρι την κοινότητα Gurasada. Τα έργα περιλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό και την ανακατασκευή της επιδομής και υποδομής, την υλοποίηση διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ilteu - Gurasada, με στόχο ταχύτητες 160 χλμ. / ώρα, την τοποθέτηση συστημάτων σηματοδότησης και την υλοποίηση έργων πολιτικού μηχανικού σε τέσσερις σταθμούς. Ακόμη το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την υλοποίηση εργασιών επιχωμάτωσης σε μήκος 22 χλμ. και τον εκσυγχρονισμό 15 γεφυρών από τις οποίες οι δύο διέρχονται πάνω από τον ποταμό Μούρες.
Η ανάληψη έργων εκτός Ελλάδας αποτελεί μονόδρομο για τις εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες, μετά και την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων εθνικών οδών. Η Ρουμανία, όπου η Άκτωρ και άλλες τεχνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια, προσφέρει ευκαιρίες, με τη χώρα να αναζητά χρηματοδότηση για τη δημοπράτηση έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στους ρουμανικούς σιδηροδρόμους είναι το γεγονός ότι οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες είναι σε θέση να διακινήσουν μόνον το 60% των παραγγελιών προς το λιμάνι της Κωστάντζας, λόγω των χαμηλών ταχυτήτων των τρένων.