Περιορισμένο ενδιαφέρον

Με ρευστοποιήσεις των κερδών
Σάββατο, 23 Δεκεμβρίου 2006 00:01

YΠΟΤΟΝΙΚΑ έκλεισε η τελευταία εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα για τις διεθνείς αγορές, καθώς οι ανησυχίες για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας οδήγησαν τους επενδυτές στη ρευστοποίηση των πρόσφατων κερδών τους. Τα διεθνή χρηματιστήρια μπήκαν πλέον στην τελική ευθεία για το Νέο Έτος εν μέσω περιορισμένου ενδιαφέροντος και υποτονικού όγκου συναλλαγών.

Στη Wall Street, οι μετοχές κατέγραψαν πτωτικές τάσεις, με το Standard & Poor's 500 να κλείνει τη χειρότερη εβδομάδα στη διάρκεια του τελευταίου πενταμήνου, καθώς η μείωση των παραγγελιών για διαρκή αγαθά στις ΗΠΑ ήρθε να προστεθεί στις μέχρι τώρα ανησυχίες για την αμερικανική οικονομία.

Το μεγαλύτερο πλήγμα υπέστησαν κυρίως οι μετοχές μεγάλων ονομάτων του βιομηχανικού τομέα, όπως Boeing, οι οποίες συμπαρέσυραν και τα blue chip.

Επιπλέον, η πρόσφατη εξασθένηση των τιμών εμπορευμάτων, όπως ο χαλκός, που θεωρούνται δείκτης για την πορεία της οικονομίας, ενέτεινε το αρνητικό κλίμα, σύμφωνα με αναλυτές.

Στην Ευρώπη, τα χρηματιστήρια υποχώρησαν για δεύτερη διαδοχική συνεδρίαση, με το δείκτη FTSEurofirst 300 να χάνει 0,43% της αξίας του, παρασυρόμενος κυρίως από τις μετοχές εταιρειών που θεωρούνται πιο ευάλωτες σε μία οικονομική επιβράδυνση, όπως Volkswagen, Vinci, Rio Tinto. Οι βασικοί χρηματιστηριακοί δείκτες στο Παρίσι και τη Φρανκφούρτη υποχώρησαν περισσότερο από μία ποσοστιαία μονάδα.

Οι ευρωπαϊκές μετοχές κλείνουν την εβδομάδα με απώλειες για πρώτη φορά μετά από έναν περίπου μήνα.

Μέχρι στιγμής, το κύμα εξαγορών και συγχωνεύσεων είχε βοηθήσει τους επενδυτές να παραμερίσουν τις ανησυχίες τους για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας.

Τα πράγματα δεν αναμένεται να αλλάξουν ούτε την επόμενη εβδομάδα, αφού δεν πρόκειται να υπάρξουν σημαντικά στηρίγματα για την αγορά μέσα στην περίοδο των εορτών και του περιορισμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Αντίθετα, ο δείκτης Nikkei στην Ιαπωνία έκλεισε σε θετικό έδαφος, ενισχυόμενος 0,34%, καταγράφοντας το υψηλότερο κλείσιμο επτάμισι μηνών. Βασικό του στήριγμα ήταν η μετοχή της Toyota, μετά την είδηση ότι μπορεί να υποσκελίσει τη General Motors το επόμενο έτος και να καταστεί η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση την παραγωγή του 2007.

ΕΦΗ ΤΡΙΗΡΗ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα