Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του νέου Airbus A380 διαδραμάτισε η Emirates Airline, όπως επισημαίνει σε σημερινή της ανακοίνωση με αφορμή τη σημερινή παρουσίαση του σούπερ τζάμπο στην Τουλούζη της Γαλλίας.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η διεθνής αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι αποτελεί τον πρώτο και μεγαλύτερο πελάτη - με μεγάλη διαφορά - του αεροσκάφους νέας γενιάς, Airbus A380. Η Emirates συνεργάστηκε στενά με την Airbus στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη του A380, από την αρχική ιδέα κατασκευής της ατράκτου, έως το σχεδιασμό και τη γραμμή παραγωγής.
O πρόεδρος της Emirates, Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, ο οποίος ηγείτο μίας επιτροπής υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρείας, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, δήλωσε: «Είμαι πολύ περήφανος που η Emirates ήταν η πρώτη αεροπορική εταιρεία που υπέγραψε συμφωνία για την απόκτηση του Α380 – και που σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστή του, έχοντας παραγγείλει 45 αεροσκάφη. Το νέο αεροσκάφος θα αποτελέσει επιλογή κλειδί στη μελλοντική ανάπτυξη της Emirates.»
Τον Απρίλιο του 2000 η Emirates εξέφρασε για πρώτη φορά επισήμως το ενδιαφέρον της για το σκάφος που τότε αποκαλούνταν A3XX, ενδιαφέρον που επιβεβαιώθηκε τρεις μήνες αργότερα στην έκθεση Farnborough Air Show, όπου η εταιρεία υπέγραψε εταιρική δέσμευση, προκαταβάλλοντας σημαντικό ποσό για το νέο αεροσκάφος.
Αναλαμβάνοντας μια πολύ σοβαρή και μακροπρόθεσμη δέσμευση, η Emirates Airline υπέγραψε για πέντε επιβατηγά και δύο φορτηγά σκάφη, όπως και για πέντε ακόμα τύπους του αεροσκάφους Α380, συμφωνία αξίας $1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Emirates, όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, επέδειξε και πάλι την εμπιστοσύνη της στο αεροσκάφος στα τέλη του 2001, εποχή κατά την οποία οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες αναδιπλώνονταν λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ.
Επιβεβαιώνοντας τη φιλοδοξία και τη δέσμευσή της να διατηρήσει και να ενισχύσει την αναπτυξιακή της πορεία, η Emirates παρήγγειλε 15 ακόμα A380s στην έκθεση Dubai Air Show το Δεκέμβριο του 2001, ως τμήμα παραγγελίας διαφόρων αεροσκαφών, η αξία της οποίας ανήλθε στο εντυπωσιακό ποσό των $15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις τιμές καταλόγου.
Η πίστη της Emirates στην καινοτόμο τεχνολογία υπογραμμίστηκε ακόμα μια φορά το Φεβρουάριο του 2002, όταν προέβη σε παραγγελία της τάξης του $1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων για 98 κινητήρες GP7000 (88 εγκατεστημένους 10 εφεδρικούς), παραγωγής της GE Aircraft Engines’ and Pratt & Whitney’s Engine Alliance, προκειμένου να εξοπλίσει τα 22 A380 που είχε παραγγείλει έως εκείνη τη στιγμή.
Περίπου ένα χρόνο αργότερα, στην έκθεση Paris Air Show τον Ιούνιο του 2003, η Emirates υπερδιπλασίασε τη δέσμευσή της, έναντι του σούπερ τζάμπο με την παραγγελία 23 ακόμα αεροσκαφών, η οποία διαμόρφωσε τη συνολική παραγγελία των A380 στα 45 αεροσκάφη. Η συνολική αξία της παραγγελίας των επιπλέον A380 ανήρθε στα $19 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που κατέπληξε τον κόσμο των αεροπορικών εταιρειών όντας το μεγαλύτερο στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.
Πριν το τέλος της ίδιας χρονιάς στην έκθεση Dubai Air Show το Δεκέμβριο του 2003, η Emirates έκανε μια τελευταία παραγγελία, αξίας $1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων, για 101 επιπλέον κινητήρες GEP&W Engine Alliance GP7200 (92 εγκατεστημένους και εννιά εφεδρικούς) για τα 23 A380 που είχε παραγγείλει στο Παρίσι. Με αυτή τη δεύτερη παραγγελία και ένα σύνολο σχεδόν 200 νέων κινητήρων σε διαδικασία παραγωγής, η αεροπορική εταιρεία αποτελεί πλέον τον μεγαλύτερο πελάτη της Airbus παγκοσμίως.
Σύμφωνα με το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της Emirates, έχουν ήδη μισθωθεί λειτουργίες του A380 από τον Οκτώβριο του 2006, περίοδο κατά την οποία η εταιρεία αναμένει να παραλάβει το πρώτο από τα αεροσκάφη αυτά. Όσον αφορά στις υπηρεσίες που θα προσφέρονται επί του αεροσκάφους, αναφέρουμε ενδεικτικά ότι η Emirates ξεκίνησε την οριστικοποίηση των δεσμεύσεών της για τον εσωτερικό εξοπλισμό στην έκθεση Farnborough Air Show το 2004, κλείνοντας τη συμφωνία $1 δισεκατομμυρίου δολαρίων με την Matsushita για το σύστημα ψυχαγωγίας ex2 in-flight για το Airbus A380. Η αεροπορική εταιρεία επένδυσε επίσης $80 εκατομμύρια δολάρια στην αγορά σουιτών Πρώτης Θέσης από την B/E Aerospace για τον στόλο των A380.
Ο παγκόσμιος κόμβος της αεροπορικής εταιρείας στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι θα είναι έτοιμος να παραλάβει το νέο αεροσκάφος στο Terminal 3, που εγκαινιάστηκε προσφάτως και θα περιλαμβάνει 23 θύρες αναχώρησης και αερογέφυρες σχεδιασμένες ειδικά για το superjumbo.
Η άφιξη του πρώτου Airbus A380-800 της Emirates τον Οκτώβριο του 2006 θα αποτελέσει σημαντικό ορόσημο για την αεροπορική εταιρεία. Θα σηματοδοτήσει το πρώτο βήμα στην ανέλιξη της εταιρείας, που έχει στόχο να γίνει ο μεγαλύτερος χειριστής του σούπερ τζάμπο παγκοσμίως. Στην Emirates αντιστοιχεί το ένα τρίτο όλων των παραγγελιών του νέου αεροσκάφους που έχει λάβει έως σήμερα η Airbus.
Για πρώτη φορά η Emirates θα είναι σε θέση να μεταφέρει περισσότερους από 500 επιβάτες με ένα μόνο αεροσκάφος. Η μεγάλη χωρητικότητα επιβατών του A380 θα δώσει τη δυνατότητα στην Emirates να ξεπεράσει τους περιορισμούς των θέσεων σε πολλά από τα μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου, ενώ η εξαιρετικά μεγάλη εμβέλεια διαδρομής του αεροσκάφους, που ανέρχεται στα 15.000 χλμ περίπου, θα δώσει στην εταιρεία τη δυνατότητα να συνδέσει ακόμα και τους πλέον απομακρυσμένους προορισμούς του παγκόσμιου δικτύου της με μία μόνο στάση στον κόμβο του Ντουμπάι.
Σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση της εταιρείας, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με περίπου σαράντα A380 των Emirates σε λειτουργία, εκατομμύρια πελάτες της Emirates σε δεκάδες αεροδρόμια του πλανήτη, θα αναμένουν το επόμενο ταξίδι τους με το μεγαλύτερο επιβατηγό αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ, το οποίο αναμένεται να επαναπροσδιορίσει την εμπειρία του αεροπορικού ταξιδιού.