ΣΤΗ ΘΕΣΗ του προέδρου, θα προαγάγει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο - από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας - Toyota Motor Corp., τον αντιπρόεδρο Katsuaki Watanabe, 62 ετών, αντικαθιστώντας τον σημερινό της πρόεδρο, Fujio Cho, 68 ετών, ο οποίος θα γίνει αντιπρόεδρος.
Ο πρόεδρος Hiroshi Okuda, 72 ετών, θα παραμείνει στη θέση του στην Toyota City, όπου εδρεύει η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και θα διατηρήσει την θέση αυτή μέχρι τη λήξη της θητείας του, ως πρόεδρος της Japan Business Federation, τον Μάϊο του 2006, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Akio Toyoda, ο 48χρονος εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας θα προαχθεί στη θέση του Executive Vice President από αυτήν του Senior Managing Director.
Υπό την διοίκηση του Cho και του Okuda, η Toyota ξεπέρασε την Ford Motor Co. και κατέστη η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, το 2003. Η εταιρεία σκοπεύει να αποκτήσει το 15% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων σε μια δεκαετία, ξεπερνώντας την General Motors Corp., που σήμερα κατέχει μερίδιο 14,5%.
Οικονομικοί αναλυτές, όπως ο Joji Endo, της Credit Suisse First Boston, εκτιμούν, ότι ο Watanabe είναι κατάλληλος γι αυτήν την θέση, καθώς έχει διοικήσει σημαντικά τμήματα της Toyota και ξέρει την εταιρεία σε βάθος, τονίζοντας, ότι είναι αρκετά νέος για να βοηθήσει την Toyota, να καταστεί η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Ο Watanabe, ο οποίoς πήγε στην Toyota το 1964, ηγήθηκε του σχεδίου εξαγοράς του 10% της Misawa Homes Holdings Inc. τον Δεκέμβριο, ενώ βοήθησε την εταιρεία στη μείωση του κόστους για περίπου 175 εξαρτήματα οχημάτων, τα οποία αποτελούσαν περίπου το 90% του κόστους της Toyota σε αυτόν τον τομέα.
«Οποιοσδήποτε έχει διοικήσει μια εταιρεία σαν την Toyota πρέπει να έχει μεγάλες διοικητικές ικανότητες και εξειδίκευση, για να τον ακολουθήσει ο κόσμος», ανέφερε ο Masayuki Kubota, ο οποίος διαχειρίζεται 8,5 δισ. δολ. σε μετοχές με την Daiwa SB Investments Ltd., στο Τόκυο.
Ο Cho, ο οποίος είναι ο δωδέκατος πρόεδρος της Toyota, πέρασε επτά χρόνια στις ΗΠΑ και επέβλεψε την κατασκευή του εργοστασίου στο Georgetown του Kentucky, το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Toyota στη Βόρειο Αμερική, στα τέλη της δεκαεταίας του '80.
Οι αλλαγές στη διοίκηση της Toyota θα ισχύσουν, μετά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της, στα τέλη του Ιουνίου.