ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ/b> σε άλλους τομείς, προκειμένου να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα στην αυτοκινητοβιομηχανία, θα προχωρήσει η Fiat SpA, με την General Motors Corp., από την οποία θα εισπράξει ποσόν 1,55 δισ. ευρώ (2 δισ. δολ. ΗΠΑ), προκειμένου να επιλυθεί η διαφορά τους, για την αποτυχία του μεταξύ τους venture, στην αυτοκινητοβιομηχανία.
«Μάθαμε για τις στρατηγικές συμμαχίες την τελευταία πενταετία», ανέφερε ο επικεφαλής της Fiat, Sergio Marchionne, μετά τη συμφωνία που ανακοινώθηκε χθες, συμπληρώνοντας: «Στο μέλλον, θα έχουμε συγκεκριμένες συνεργασίες».
Η GM, συμφώνησε να πληρώσει το παραπάνω ποσόν, προκειμένου να αποφύγει την συγχώνευση του τμήματος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας. Επίσης, οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν χθες ότι θα θέσουν τέλος στα joint ventures πέντε ετών, που κατασκεύαζαν μηχανές και εξαρτήματα.
Ο Marchionne, 52 ετών, πίεσε σε μια συμφωνία καταβολής μετρητών, προκειμένου να σώσει τη Fiat Auto, η οποία εμφανίζει ζημίες για 12 συνεχόμενα τρίμηνα. Ο ίδιος, που διορίστηκε στη θέση αυτήν τον Ιούνιο, από την οικογένεια Agnelli, επιθυμεί η Fiat να εμφανίσει κέρδη το 2006, μετά την αύξηση των πωλήσεων των νέων της μοντέλων.
«Αυτό δεν είναι ικανό να λύσει τα προβλήματα της εταιρείας, αλλά θα της επιτρέψει να πάρει μιαν ανάσα», ανέφερε ο Sandro Capotosti, επικεφαλής της Banca Profilo SpA, στο Μιλάνο, ο οποίος κατέχει μετοχές της Fiat, συμπληρώνοντας: «Το ποσόν του 1,5 δισ. θα πρέπει να δαπανηθεί στην αγορά χρόνου για την αναδιάρθρωσή της».
Η συμφωνία αυτή, απομακρύνει την ενδεχόμενη απειλή για την General Motors, να απορροφήσει τον έλεγχο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία δεν έχει εισπράξει χρήματα από το 2000. H General Motors θα επιστρέψει στη Fiat, το μερίδιο 10% της Fiat Auto, ενώ θα καταβάλλει και το ποσόν των 840 εκατ. δολ. ΗΠΑ – μετά φόρων – ή 1,49 δολ. ανά μετοχή ως αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας.
Με βάση τη συμφωνία που επετεύχθη χθες, η General Motors κέρδισε μερίδιο 50% στην βιομηχανία παραγωγής μηχανών ντήζελ της Fiat στην Πολωνία, καθώς και το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία ντήζελ της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η General Motors είχε αγοράσει το 2000 το 20% της Fiat Auto, στο πλαίσιο του σχεδίου συνεργασίας για την ανάπτυξη και παραγωγή μηχανών και αυτοκινήτων. Η GM Europe και η Fiat Auto, εμφάνισαν ζημίες πολλών δισ. ευρώ και μείωσαν την τελευταία τριετία το προσωπικό τους, εξ αιτίας του έντονου ανταγωνισμού των γαλλικών και των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών.